’91es Audi 80 1.6 td nehezen indul

2008.12.16. 09:44

Kedves Autódoki!

1991-es sb motorkódú 1.6-os turbódízel Audi 80-as autóm van. Kb. 1 éve van nálam. Mikor megvettem, még tökéletesen indult télen-nyáron. Szerelők is dicsérték a motorját. Megvétel után a szokásos olajcsere, szíjak és szűrők cseréje megtörtént. A gázolajszűrő kivételével, sajnos. Azt nem tudom, mikor cserélték előttem. Jó minőségű olajat kapott az autó,és üzemanyag-adalékot is mindig használtam, hogy sokáig bírja a motorja. 189 ezer km-rel vettem.

Most 200 ezer km van az autóban. Újabban elkezdett füstölni,főleg indulásnál, vagy ha sokáig nem használom. Olyan szinten, hogy ha beleugrok a gázba, a mögöttem lévő nem lát. A füstje nem kékes, az olajat és a vizet sem eszi. Újabban ha sokáig áll, néha be sem indul, esetleg nagyon nehezen, és már önindítózásnál is óriási gázolajfüstöt ereget. Ha sokat megyek vele, akkor megszűnik a füstölés. Ha egyszer sikerül beindítani, utána már pöccre indul még kb. fél nap állás után is. Az izzítási idő nem változott, mióta megvettem. Szerintem az adagolóm is kattog néha. De ez el szokott múlni. Nem szeretnék megválni az autótól, mert amúgy nagyon jó. Még sosem hagyott cserben az utóbbi időszakot leszámítva.

Szeretnék én is a 400 ezer feletti km-esek körébe tartozni. Mindig csak üzemmelegen használtam, úgy is csak kíméletesen. Mi lehet a gond?

Válaszát előre is köszönöm.

Tisztelettel:

Péter

Kedves Péter!

Ha az autóban valóban 200 ezer km van, akkor ezeknél a motoroknál rendes karbantartás és használat esetén komoly kopásokról nem beszélhetünk, tehát tegyük fel, hogy a hengerfal-, dugattyú- és gyűrűkopás még elfogadható, nem ez okozza a nehezen indulást. Egyébként is, ez nem egyik napról a másikra jönne, hanem fokozatosan, sok 10 ezer km alatt.

További hiba lehet az izzítógyertya nem megfelelő működése, akár több gyertya is lehet problémás, esetleg egy szelep nem zár rendesen, vagy hengerfejtömítés-probléma is lehetséges. A füst színe és szaga a gyakorlott szerelőnek sokat mond, ahogy a helyszínvizsgálat (csövek keménysége, hűtővíz színe, szint változása) is szűkíti a lehetséges hibák körét. Remélhetőleg nem az időben nem cserélt gázolajszűrő okozott az adagolónak valami meghibásodást...

Üdvözlettel:

Autódoki