Gázos vagy hidraulikus legyen a lengéscsillapító?

2009.02.25. 11:47

Kedves Autódoki!

Meg szeretném tudakolni, hogy a gázos és a hidraulikus lengéscsillapító között van-e észrevehető különbség a komfort szempontjából. Értem ezalatt, hogy az út viszontagságait, illetve a fekvőrendőrök okozta huppanásokat melyik lengéscsillapítóval lehet a legminimálisabban érezni.

Konkrétan egy felújítás alatt álló W123/240-es dízelről lenne szó, és a magyar nyelvű szerelési kézikönyv a következőket írja: Előre gázos, hátra olajos lengéscsillapító. Ezzel szemben a német nyelvű eredeti szerelési kézikönyv előre és hátra olajost (hidraulikust) ír. Mivel az üzletekben olajos nemigen van, mindenképp gázosat akarnak adni. Igaz, itt egy konkrét márkáról van szó (Sachs), amiről úgy tudom, hogy egy nagyon jó típus. Érdekelne még az is, hogy a karosszéria túlzott bedőlését a kanyarokban befolyásolja-e a lengéscsillapító típusa (gázos-olajos).

Remélem, sikerült érthetően leírni a problémámat, és várhatom mindenre kiterjedő válaszát.

Köszönettel:

Attila

Kedves Attila!

A hidraulikus és a gázos lengéscsillapító komfortfokozata nem biztos, hogy eltérő bármelyik javára. A gázos csillapító sorozatos keményebb igénybevétel esetén is állandó csillapítású lesz, olaja kevésbé habzik fel. Ez az egyik legnagyobb előnye, egyébként a csillapítás erőssége, beállítása, komfortérzete akár jobb is lehet a hidraulikusnak, ez nem függ a kialakításától, leginkább a gyártmány függvénye. Egy Sachsszal nehezen lehet melléfogni, akár olajos, akár gázzal töltött lengéscsillapítókról beszélünk.

Üdvözlettel:

Autódoki