Rángat és lefullad - motorcserére lesz szükség?

2009.07.16. 14:01

Kedves Autódoki!

2000-es 1,2-es benzines Fiat Puntóm van. A minap Sárbogárdon cserbenhagyott Miskolctól 350 kilométerre. Alacsony sebességnél rángat és fullad. Ott elvittem egy szervizbe, ahol gépre dugták, és azt mondták, semmi baja, biztos gyertya, hazaindulhatok nyugodtan. Elvittem egy másik szerelőhöz, ő azt mondta: gyújtótrafó- és gyertyacsere. Ezt meg is csinálta. De az autó ugyanúgy viselkedett. Mért rajta kompressziót. A két szélső maxira ment, a két középső 2-3 között mozgott.

Ilyenkor mi lehet a hiba? Ő rögtön a motort bontotta volna, de inkább futón hazahúztuk. Tényleg a motorom adta meg magát, vagy lehet kisebb hiba is?

Válaszát köszönöm.

Kedves Érdeklődő!

Ha a mérést jól végezték, és a kompresszió-végnyomás valóban 2-3 bar, akkor szelephézag- (hidrotőke-) ellenőrzés után egy olyan próbát kellene megejteni, hogy a gyertyanyíláson egy kevéske sűrűbb fajta olajat (pl. váltóolaj) fecskendezni be, és ismét megmérni. Ha nem változik, akkor lehet egy szelepbeégés, ha 2-3 barral jobb lesz, akkor gyűrűmegragadás vagy egyéb hengerfalsérülés, kopás.

Sajnos ezen hibák mind olyan mechanikai dolgok, amiket valóban csak a motor megbontásával lehet orvosolni.

Üdvözlettel:

Autódoki