A guru első ausztrál páciense!

2000.11.10. 12:34

R-19 txe 1991.
Ha a fordulatszámmérőt bekötöm, a motor 1-5 perc múlva leáll. Én Ausztráliából kérdezem, itt csak egy mechanikus van Brisbane-ben, jó és becsületes francia srác, de nem tudjuk mi a baj . Ha tudsz valami jót küldeni, meg fogom köszönni!

R-19 txe 1991.
Ha a fordulatszámmérőt bekötöm, a motor 1-5 perc múlva leáll. Én Ausztráliából kérdezem, itt csak egy mechanikus van Brisbane-ben, jó és becsületes francia srác, de nem tudjuk mi a baj . Ha tudsz valami jót küldeni, meg fogom köszönni!
Kösz előre is.

A fordulatszámmérő elektronikusan számolja a gyújtási impulzusokat. Ebből mutatja a motor fordulatszámát. Ez egy híradástechnikai áramkör, amely IC-kből és egyéb nyomtatott áramköri elemekből tevődik össze. Vagy egy megfelelő műszerezettséggel rendelkező TV-rádió szerelőnek kellene megjavítani az egységet, amennyiben nálatok ilyen nincs, le kell mondani a fordulatszámmérő használatáról, vagy alkalomadtán bontóból egy másik fordulatszámmérőt keríteni.


Tisztelt Autódoktor!

Van egy Seat Cordoba 1.6GLX '94 típusú autóm.
Egyenletes haladás közben a vízhőfok visszajelző műszer éppen csak kilendül az alacsony hőfokot jelző szürke mező fölé. Ezt régebben nem így csinálta. Kb. fél éve jelentkezett ez a hiba, s mivel sokat használom, azóta már kétszer is voltam kötelező szervizen (Porsche Pest), ahol kértem, nézzék meg a jelenséget. Én a termosztátra gyanakodtam. A szerelők azt mondták, nem az, hanem valami hőgomba jeladó, amit ki is cseréltek rajta (kétszer cserélték, egyszer garanciában). Mondanom sem kell, a hiba nem szűnt meg. Önnek mi a véleménye, mi lehet a hibás alkatrész?

Menjen el dolgozni nyugodt lélekkel a Porsche Pesthez. A szerelőket küldje el autózni, és cserélje ki a termosztátot. Ez egy biztonsági termosztát, ami úgy megy tönkre, hogy állandóan nyitva marad és a vizet nem engedi üzemi hőfokra emelkedni. Jó munkát kívánok!


Többünknek problémája van a II-es Golf/Jetta karburátorával. Az én gépem 1985 év eleji, EZ-s motorszámú, 1.6-os benzines. A kocsiban a Pierburg 1B porlasztó található. Az első problémám mindjárt a típus lenne: eddig megnéztem kb. 5-6 könyvet, mindegyik a 2E2-es karburátort írja. Lehetséges-e, hogy ez a porlasztó úgymond utólag került beépítésre? A második probléma ennek a típusnak a vákuumrendszere: nem találtam irodalmat, hogyan kell bekötni a vákuumcsöveket. Sokat segítene egy rajz, vagy akár forrásmegjelölés, hogy hol tudnék utánanézni a dolognak. És a harmadik kérdés: érdemes-e egyáltalán megtartani/szenvedi az 1B-vel, avagy célszerűbb volna egy 2E2 beszerzése, amelyhez bőven van dokumentáció (ez a karburátor jóval bonyolultabb mint az 1B).

Ezzel a típusú karburátorral mindenkinek bőven van problémája. Valószínűleg nem gyári felszerelésű, illetve ha valami kenyai-afganisztáni-benelux exportkivitel, akkor elképzelhető. Mindenéppen javaslom a másik, típushomológ karburátor alkalmazását. Kevesebb problémája lesz, és a vércukra havi 5-6 ponttal lejjebb megy. Bontókból egész jól beszerezhető a 2E2, beszerelési garanciát is adnak rá.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.