Piros benzin, Suzuki 1.3, Vectra, öv

2001.01.10. 12:34

A SHELL kútnál rábeszéltek, próbáljam ki az új piros benzinjüket, kétszer tankoltam tele belőle. A fogyasztás azonnal felment fél literrel, és csak 10-12 tankolás után állt vissza az eredeti szintre, akkor is hirtelen.

OPEL ASTRA 1.6 féléves autóm van. A SHELL kútnál rábeszéltek, próbáljam ki az új piros benzinjüket, kétszer tankoltam tele belőle. A fogyasztás azonnal felment fél literrel, és csak 10-12 tankolás után állt vissza az eredeti szintre, akkor is hirtelen.

Mi lehet az oka??

Fülöp Tamás

Nem jellemző ez a hiba, mert a 99-es V-Power is ólommentes. Hogy felment a fogyasztás, gyaníthatóan valami más hibának tulajdonítható, csak a balszerencse, hogy pont a tankolással párhuzamosítható, hogy épp abban az időpontban jött elő. Próbálja figyelni a víz hőmérsékletét, valamint azt, hogy elég hamar bemelegszik-e hidegindítás után. Ha bármi rendellenességet észlel, írjon.


Hi AutóDoki

Van egy 3 éves automata 1,3 -as Suzukim, kb. 2 évesen vettem, de most télen használom többet, és tavaly vagy nem csinálta, vagy nem vettem észre a ritka használat miatt, de az éjszaka alatt teljesen lehűlt motornak reggel olyan hangja van, mint egy kisebb trolinak... Valamelyik nap beindítottam, belehajoltam a motortérbe, hogy mégis mi a fene: mind a 4 henger szépen megy. Egyenletesen, a motorfordulat kb. 1500 -on van, és az ékszíj oldaláról jön a hang, szóval vagy a generátor, vagy a vízpumpa vagy a légkondi kompresszora... ez utóbbit kapcsolgattam is, nem változott a hang, és amint kicsit melegszik, ez elmúlik. Hallottam már máshonnan is ezt a problémát, nem tudom, ez baj -e vagy valami típushiba vagy hogy vigyem-e szerelőhöz most, vagy ráér a 30.000 -esen (most 27000 van benne).
A másik kérdésem az lenne, hogy mit érdemes egy 30.000 -es szervizen átnézetni, megnézetni, beállíttatni?

Előre is köszönöm

Mickey

Az, hogy 30 000 km-nél mit kell egy autónál nézni, a szervizkönyv tartalmazza. Mivel ez garanciális szerviz, említse meg ezt a hidegen előjövő hangot, illetve javaslom, hogy minél rövidebb időn belül, ha ideje engedi, ezért külön is látogasson el a garanciális szervizbe, ahol néhány perc alatt elkülönítik a hiba okát. Egész egyszerűen csak az ékszíjakat kell leszerelni, megforgatni a különböző szerelvények tárcsáit és máris előjön a hiba oka. Ilyen fiatal autónál általában a túlfeszített ékszíj okozza a vízpumpa vagy a generátor idő előtti halálát. Ám az sem kizárható, hogy a klímakompresszor tárcsakuplungja ment tönkre.
30 000-es szerviznél azért nem árt, ha külön kéri az első-hátsó fékek átvizsgálását, mert automata váltós autó esetében a fékek kb. 30 %-kal nagyobb terhelést kapnak.


Kedves autódoktor !

Van egy kb. 10 éves Opel Vectrám 2.0 i. Kb. egy éve volt rajta hengerfej-tömítés cserélve + gyújtásvezérlő. Azóta - bár lehet, hogy semmi összefüggés nincs - a következőt produkálja az autó. Sok megtett kilométer után (tehát ha mondjuk 600 - 800 Km -t vezetek egyfolytában ) elkezd rángatni. A rángást megelőzi, hogy a motor egy picit - de meg érzékelhetően - meggyengül és utána ránt egyet. Olyan, mintha a motor nem kapna gyújtást (teljesen laikus vagyok). Aztán egy rövid ideig minden rendben van (2 - 10 másodperc), utána újra ránt egyet. Egy idő után abba szokta hagyni. Ha az autó pihen egy kicsit (kikapcsolom a motort), kb. 15 - 20 percet, akkor szintén abbamarad a rángatás. Alacsonyabb fordulatszámon nagyon kellemetlen. Ez a jelenség független az időjárástól, a hidegtől / melegtől / napszaktól ... talán ha egy kicsit jobban hajtom, hamarabb jelentkezik. Sok műhelyben (szakszervizekben) jártam a problémával, és minden létező gépre és műszerre rárakták az autót. Kompletten át lett vizsgálva.

Válaszod előre is köszönöm.

Nadzon Gusztáv

A sok okos után én csak tippelni tudok. Elképzelhető a lambda szonda kezdődő hibája, mely úgy zárhatóm ki teljes biztonsággal, hogy a kipufogóban elhelyezett lambda szondától jövő vezeték csatlakozóját, mely a motortérben található, a rángatás elkezdése után szét kell húzni. Ha ettől a hiba megszűnik, addig így kell autózni, míg a szondát ki nem cserélik. A második tippem az elektromos AC pumpa, mely ennek a típusnak szintén sarkalatos pontja. Ezt a hiba produkálásakor egy nyomásmérővel lehetne kimérni, de csak műhelyben.
Aztán ennek a típusnak sajnos a vezérlőkomputer is gyenge pontja. Gyárilag nem túl tökéletesen van összerakva, és visszatérő probléma a komputer okozta rángatás. Mivel ez a vezérlőkomputer a jobb első ülés előtt a műszerfal alatt jobb oldalon található, és sok ember az antennát efölé, a sárvédőbe fúratja be, ez is sokszor okoz beázásos problémát. Ám ez a komputer sajnos az antennafúrás nélkül is képes 7-8 éves kora után, néha még hamarabb is megkeseríteni a tulajdonos mindennapjait. Nem zárható ki a gyújtáselosztóban lévő elektromos jeladó, vagy annak csatlakozójának hibája sem. Nem irigylem ezért a hibaproduktumért, de mindenképpen csak sok türelemmel lehet kiszűrni a probléma igazi okát. Amilyen sorrendben említettem, ilyen valószínűségi sorrendet is tippelek.


Általában Lada, de más típusnál is hallottam a biztonsági övek automatáinál fellépõ problémákat. Pl: Megakadások bármely ponton, vagy a műanyag alkatrészek kopása.
Ezekrõl bõvebben szeretnék információt.

I.R. Autós Köszönöm

Igen, néhány éves kor után meg szoktak akadni ezek az automaták, illetve nem megakadnak, hanem hirtelen rántáskor nem fékeznek. A hiba a feszítő szerkezet kopásából, elhasználódásából adódik. Nem véletlen, hogy mint már korábban említettem a rovatban, karambol esetén, illetve elhasználódás, legkisebb probléma esetén melegen ajánlják a biztonsági szakemberek is ezeknek az öveknek a cseréjét. Sajnos sok gépkocsi tulajdonos, illetve szakmabeli kolléga is költségkímélés céljából hajlamos megfeledkezni ezeknek a biztonsági berendezéseknek a cseréjéről. Igazi problémát csak akkor jelent, amikor komolyan szükség lenne rá, hogy védjen, esetleg emberélet vagy egészség múlhat rajta!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Sőt! A múltkor fél órát szónokolt a Tigris tank mindenevő motorjáról: lehet, hogy még azon is tud kompressziót állítani.