Áztatott szűrő, Opel Senator újból

2001.03.29. 11:50

Olajcserekor a szervizben kértem, cseréljék a levegőszűrőt is. Az alkatrészt én vásároltam meg, és egy kis "használati utasítás" cédulát találtam a szűrő dobozában, amely szerint beépítés előtt a légszűrőt olajban kell áztatni.

Tisztelt Autódoki!
Peugeot 309 1.9 dízel autóm van. Olajcserekor a szervizben kértem, cseréljék a levegőszűrőt is. Az alkatrészt én vásároltam meg, és egy kis "használati utasítás" cédulát találtam a szűrő dobozában, amely szerint beépítés előtt a légszűrőt olajban kell áztatni.
Ezzel szemben a szervizben csontszárazon tették be. Megkérdeztem egy másik szerelőt is, aki azt mondta, nem is hallott még erről! Neked mi a véleményed? Áztatni, vagy nem áztatni? Árthat-e a motornak a szárazon betett szűrő?
Gábor

Ez egy szivacsalapú szűrő. Ha beáztatják felszippant vagy fél kg olajat. Aztán a motor nem kap rendesen levegőt, de legalább megtanul füstölni.
Valóban szárazon kell beépíteni a légszűrőt!


Tisztelt Autódoki!
Nemrégiben vásároltam egy Honda Civic típusú autót.
A kocsi 93-as, 4 ajtós. A problémám vele, hogy mikor megvettem, a szervótartályban az olaj szintje nem érte el a minimumot ezért utántöltöttem.
Nem volt rossz a kormányzás (álló helyzetben), de nem is volt az igazi. Az olaj utántöltésa óta egy picit javult a helyzet, igaz kb. csak 100 kilométert tettem meg azóta. Viszont ma reggel már balra szinte alig tudtam tekerni a kormányt és jópár helyen meg-megakadt. A kérdésem az lenne, hogy lehet-e egyáltalán ezt javítani vagy csak a csere lehetséges? Csere esetén megéri-e a bontottal próbálkozni?
Tudom, hogy árat és javítási költséget (így) nem illik kérdezni, de legalább nagyságrendileg mibe kerül ez?
Előre is köszönöm a választ, Zoltán

Ennek a modellnek ha a kormányműve nem folyik, csak a szervó szivattyúja tud tönkremenni.
Szinte minden esetben ez okozza a hibát. A bontott alkatrész minősége lutri és garanciát is csak a felszerelés erejéig vállalnak a bontósok. (Tehát hogy felszerelés után működni fog.)
Az új ára szemérmetlenül horror. Ha szakértő emberrel mész a bontóba, azért lehet jó szervószivattyút venni, baráti áron is.
De vannak olyan szakműhelyek, akik a szervó kormányok és szivattyúk javítására specializálódtak, megfelelő áron, jó munkát végeznek.
Hogy a hibát valóban a szivattyú okozza-e, annak eldöntését azért bízd szakemberre!


Szia Doki,
Először is, köszönöm az előző válaszodat!

Van egy öreg, 1984-es Opel Senatorom, amit nagyon szeretek. Az utóbbi két hétben elég fura tüneteket produkál: Indítózáskor szépen elindul a motor, többségében alapjáraton megy rendesen, de kb. 500m megtett út után az üzemanyagpumpa elkezd "morogni". Az autó ezzel párhuzamosan rángat, majd megáll.

A családi állapotod mostanában ha jól saccolom, nem irigylésre méltó... Milyen benzinpumpát tettek fel? Újat? Láttad a leszerelt tankot? Levett tanksapkával is csinálja a műsort?

A benzinpumpa új lett, leszerelt sapkával is bohóckodott a járgány. A családi állapotom pedig gyk. katasztrófa...

Ellenőrizték a nyomástartó szelep állapotát és működését? Miért fizettél a nem megjavított autóért? Hol laksz?

A nyomástartó szelep megvolt, és azért fizettem mert megbíztam bennünk.
Miután fizettem és elhoztam az autót 2-3km-t ment is, majd leállt.

Ami alkatrészt cseréltek az emlitetteken kívül, úgy gondolom, semmi köze a problémádhoz... A kérdéseimre ird meg a választ és megpróbálok gyorsan segiteni! Addig is vigasztaljon, hogy a Senatorok igazán jó verdák, csak rendesen kell megjavítani, mint minden gépet!

A megoldás a tank rendes teljes leszerelése volt. Állítólag "mocsár" volt benne (kíváncsi vagyok hogy került bele...)
Most nagyjából rendben van. Egyébként pesti vagyok (XIII-kerület).
A megbízható szerviz címét várom!
Köszönöm, Barcza Gergely


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.