Renault 5 gyújtáshiba, laprugók

2001.11.27. 21:01

Az elosztófedél alatt található egy por- és páravédő műanyag fedél, ami a megszakítót, illetve a jeladót és az elosztó fedelet védi a párásodástól. Ha ez hiányzik, bontóból könnyen pótolható. Addig is kiszáradt állapotban egy kevés FBS, vagy sziloplast pasztával lehet szigetelni a fedelet, hogy ne párásodjon. Ha mégis látható a belső felén néhány apró páracsepp, száraz papírzsepivel pillanatok alatt ki lehet törölgetni.

Tisztelt Doki!
Kétségbeesésem tárgya egy Skoda Fabia 1,4 16 V. Természetesen, ahogy lejárt a garancia, rá 2 hétre a következő hiba jött ki rajta: a motorelektronika hibát jelző LED folyamatos menet közben egyszer csak kigyullad. Az elején nem láttunk semmi változást a motor teljesítményén, de később alapjáraton a motor dadogni kezdett (kicsit traktorossá vált a hangja), illetve emelkedőre menet, a korábbi nagyobb sebességi fokozat helyett csak kisebbel volt hajlandó felmenni a kocsi.
Bemérettük a márkaszervízben a speckó műszerrel a hibát, és azt írta ki, hogy túl dús keverék. Kicseréltek egy érzékelőt, majd a lambda szondát, amit persze kifizettettek velünk. A hiba ezután sem szűnt meg. Egyébként a hibajelzés, miután kiütötték a computerből, főleg folyamatos hosszabb úton jött elő újra (mármint a LED kigyulladása). A motor dadogás természetesen mindig fennáll.
Segítségét előre is köszönve:
Leslie
(2001. 11. 13.)

Hát. Gondolom szép, vaskos számlát is adtak a szervizben. Ezzel gyorsan vissza kell menni, mert a javításra azért létezik garancia is és az sem lehetetlen, hogy ez érvényesíthető! Ha megint kész a kocsi, egy alapos próbautat kell tenni az átvételkor! Nem értem, ha erőtlen maradt és rángatózik alapjáraton, (tehát nem, vagy nem sokban változott) miért fizettétek ki a javítást?
Mindenesetre a motorelektronika hibajelző kigyulladását tárolja a computer, így a szervizben tudni fogják, hogy jogos a panasz.
Ha nem jársz sikerrel, keress újra!


Mi van gyerekek, meghalt a doki?
Már több, mint egy hete nem válaszol senki levelére sem.
Ne értsétek félre, nem sürgetni akarom, sőt tiszteletben tartom azt is, hogy pihennie is kell valamikor. Csupán azt szeretném közölni, hogy nagyon jók az írásai, és így 1 hét kihagyás után már kezdenek az elvonási tünetek megjelenni rajtam.
Csaba
(2001. 11. 19.)

Na helló! Függő lettél? Köszi a dícséretet. Meg voltam halva, nagymamám született és vidéken voltam eltemetve.
Félre a hülyeséggel, nem kicsit terített le az influenza. Mi is az a pihenés?
Ok, húzzunk bele! Hogy nyithassunk egy doki elvonó rovatot is.


Üdvözlöm Doktor!
Nekem egy 1988-as Peugeot 405-ösöm van, 1.6-os benzines. Az a problémám vele, hogy sebességváltáskor eléggé rángat a kocsi, akárhogy ügyeskedek a kuplunggal. De van olyan (ami elég ritka), hogy gyönyörűen megy. Nem hiszem, hogy én lennék a hibás, ugyanis másnak sem sikerül jobban a váltás. A másik gond: csak nyomom a gázt és hirtelen megtorpan az autó, majd megindul. Nem lehet, hogy a benzinellátással van gond? Vagy ki kell cserélni a porlasztót? Már öntöttem a kocsiba benzinvezeték tisztítót is, de az sem segített. Hiába vittem el autószerelőkhöz, nem tudtak mit kezdeni vele. Csak annyit mondtak, hogy ezek a problémákat sok minden okozhatja. Előre is köszönöm a válaszát!
Tamás
(2001. 11. 19.)

Először cseréld ki a gyertya kábeleket. Ez az esetek 90 százalékában segít. Sajnos ennek a kocsinak nem sokat bírnak a kábelei és már egy darab hibájától, (esetleg gyertya hibától) is jelentkezni szokott az említett tünet.


Üdvözletem AutóDoki!
Gond van az autómmal! Sokat panaszkodtam barátaimnak, hogy nem találok becsületes, lelkiismeretes szerelőt, pedig már pár helyen megfordultam. Ők javasolták, hogy kukkantsak be a honlapodra. Heuréka megtaláltalak, és a korábbi ügyek közt ugyanolyan autót is, ugyanolyan hibával.
Nekem van egy megbecsült, szinte egyedinek mondható Ford Sierra XR4i autóm. 1998 cm3, EFI, DOHC, 1990-s, (szerintem nem XR4 csak sima injektor, de én láma vagyok ehhez). Nagyon hálás, vigyáz rám és családomra, és ha kell szuperrül teljesít gyorsulásban, amellett nem is éhes. Óvom, szerelem amennyire értek hozzá.
Sajnos az utóbbi hónapokban hóbortra tett szert. Időnként rángat az alapjárat, az óra szerint 400-800 között dobálja magát, aztán elmúlik. Időnként menet közben befullad mintha nem menne egy-két henger, aztán meg úgy berobban, hogy alig tudom megállítani, ezt is csak időnként csinálja. Időjárástól teljesen függetlenül jönnek elő. A computer sem jelez hibát. Voltam szerelőnél, szereltük ezt azt, cseréltünk is valamit. Ideig óráig jó is volt, aztán kezdett megint minden elölről. A benzin minőségére is figyelek, csak 98-t kap. Igazából semmi bajom a szerelőkkel, ha tényleg megoldás lenne a javításra fordított munkadíj, de sajnos nem az. Sokszor látom, hogy nem igazán tudják mostmár mit kezdjenek vele. Ezúton szeretném megkérni önt, hogy küldje el telefonszámát, címét, és egyeztessünk egy időpontot, hátha elvallaná az én autóm javítását is.
Goda Gábor
(2001. 11. 19.)

A számom nem titok, itt a rovatban többször elhangzott, 06 20 924 37 93.


Szia Doki!
Lehet, hogy elkerülte a figyelmem, de szerintem ezt a kérdést senki nem tette fel még neked.
Egy lengéscsillapítót hogyan lehet karbantartani. Tehát lehet-e valamilyen karbantartást elvégezni a hosszabb élettartam miatt, esetleg a régebbi tipusok laprugóinak van-e valamilyen karbantartása?
Előre is köszönöm válaszod!
Glück Tamás
(2001. 11. 19.)

A laprugókat időnként emelt állapotban át kell mosni a lapok közt és száradás után kicsit bezsírozni. A zsírzást csak akkor ajánlom, ha a lengéscsillapítók jó állapotban vannak, mert a rugólapok egymáson történő elmozdulásakor keletkező súrlódás is okoz bizonyos mértékű mechanikus lengés csillapítást!
A lengéscsillapítókat házilag nem igazán lehet karban tartani. A végükben található szilenteket, gumi elemeket, illetve gólyaláb esetén a porvédőket, felütközést gátló gumikat lehet cserélni, ez komoly mértékben növeli az élettartamukat!
A hibás, elgyengült lengéscsillapítókat (párban!) minél hamarabb cserélni illik, mert nemcsak a menetstabilitást rontják és a fékutat növelik, de a futómű egyéb elemei (gömbfejek, szilentek, stb.) is hamar kiverődnek miattuk!


Tisztelt Doki!
Hozzád, mint az autók bajainak felkent és avatott orvoslójához fordulok, hogy tudásod és tapasztalataid kimeríthetetlen tárházából egy morzsányit hints nekem.
Nevezetesen, arról van szó, hogy van egy kétütemű Wartburgom (szavazó korú). Szeretnék beleteteni egy diesel motort. Az ötlet onnan jött, hogy láttam illetve hallottam ilyen megoldást. Sajnos, a tulajjal nem tudtam szót váltani. Ezért kérdezlek téged, hogy mi a véleményed erről a dologról. Ha kivitelezhető, milyen gyártmányú, teljesítményű motor kéne bele stb.
Tisztelettel Ferenc
(2001. 11. 19.)

Ja, fel vagyok kenve. Minden nap. Olajjal és zsírral rendesen.
Általában a VW Golf dízelt szerelik be. Nem egyszerű és nem is túl szerencsés megoldás, mert az alváz első felének átalakítását is igényli. Ha jó motort vásárolsz, vagy egy bontottat felújítassz és azt építed be... Az összes költséget figyelembe véve, (motor + javítás + átalakítások, beépítés + dokumentáció + engedélyek + vizsgáztatás) pont annyiban lesz, hogy azon már egy gyári dízel Golfot, Passatot, vagy Asconát is vásárolhatsz, amiknek a váltója is a lassúbb fordulatú dízelhez van áttételezve és egyéb, a hibrideknél jelentkező problémákat is megúszol vele. Ha ennek ellenére is meg óhajtod valósítani a dolgot, tudok segíteni, mert nem egyet csináltunk már. Igaz, még régebben, mikor ez volt a legjárhatóbb út a 8 Ft/liter árú fűtőolaj felé.
(Szolgálati úton a szerk. kerdezte, az 1,3-as Wartyogó váltó és a Golf motor összepasszíthato vajon?
NEM. Erre vigyáztak a svábok. Illetve csak az ős-öreg 1,1-es és 1,3-as, ami már csak a bontókban található! Azonban váltóval együtt berakható az újabb 1,4-es is!)


Tisztelt Autódoki!
Segítségre lenne szükségem a következő problémám megoldásában: az autóm egy '89-es Renault 5, 1.1-es motorral. Mostanában, hogy ősziesre váltott az idő, indulás után (reggel és délután munkába menet és jövet mindig) kb. 5 perc autózás után a kocsi rángatni kezd, majd teljesen megáll. Néhány perces indítózás után kel csak életre, de ha elindult, onnantól kezdve semmi hiba nem jelentkezik. Úgy tűnik, félig üzemmeleg állapotban jön elő ez a hiba, de ha ezután sikerült újraindítani, és felmelegszik, tökéletesen működik.
Leállás után a gyújtótrafó még ad áramot, viszont a gyújtókábeleken nincs szikra, ezért a gyújtáselosztó fedélre gyanakszom. Ha egy ilyen megállás után leveszem a gyújtáselosztó fedelét - nem csinálok vele semmit -, és visszarakom, a motor elindul. Persze nem jár sokáig, néhány másodperc, és a gyújtás megint megszűnik. Talán átmeneti párásodás okozza a jelenséget? És hogyan lehetne megszüntetni? Üzemmeleg állapotban tökéletesen működik, viszont minden reggel van egy olyan öt perce, amikor megáll. Hetek óta, minden nap, de ma különösen nehezen sikerült életre kelteni, és talán ezzel összefüggésben lehet, hogy ma nagyon ködös idő volt.
Köszönöm a segítséget,
üdv: Csaba
(2001. 11. 19.)

Ha megszakítós a gyújtás, ellenőrizni kell a megszakító hézagot, szükség esetén beállítani, illetve ha égettek az érintkező felületek, megszakítót és kondenzátort cserélni. Az elosztófedél alatt található egy por- és páravédő műanyag fedél, ami a megszakítót, illetve a jeladót és az elosztó fedelet védi a párásodástól. Ha ez hiányzik, bontóból könnyen pótolható. Addig is kiszáradt állapotban egy kevés FBS, vagy sziloplast pasztával lehet szigetelni a fedelet, hogy ne párásodjon. Ha mégis látható a belső felén néhány apró páracsepp, száraz papírzsepivel pillanatok alatt ki lehet törölgetni.
További tanácsokhoz tudni kéne, milyen gyújtással is szerelték a drágát, merthogy a gallok kitaláltak hozzá vagy 4 félét.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.