Okozhat-e hidegindítási problémát a gyertya?
Tisztelt Autódoktor!
Kérdésem az lenne, hogy okozhat-e hidegindítási problémát az, hogy a Renault Thalia 1.5 DCi-be (K9K700) a gyárilag benne levő Beru GN 018 (0 100 226 373) helyett NGK Y-732J (D-POWER 4 5605) lett beszerelve? Sajnos csak utólag vettem észre, hogy az eredeti 11 V-os, az NGK 12 V-os! Természetesen a rendszer 12,68 V-os akkufesz mellett 10,88 V-ot ad a gyertyának! Lehetséges az, hogy az NGK ennyire "mellényúlt" volna, és nem a gyár által "megkövetelt" értékű izzítógyertyát ajánl ebbe a típusba?
Várom megtisztelő válaszát: Gábor
Kedves Gábor!
A Beru 0 100 226 373 számú izzítógyertyájának nincs pontos NGK megfelelője. Fizikai méreteiben egyezik a kettő, a különbség éppen az Ön által említettben van. Ha feltétlen japán izzítógyertyát akar az autóba, jobb választás volna a Denso DG005, amely minden adatában egyezik az eredetivel. Alapvetően az eltérlés nem nagy, nyáron valószínűleg észre sem venné, ám hideg téli reggeleken érezhető a különbség.
Javaslom, hogy cseréljen pontos megfelelőre.
Üdvözlettel:
Autódoktor