Fékbetétcsere után rosszabb a Swiftem

2010.06.03. 12:07

Kedves Autódoktor!

A segítségét kérem!

A problémám a következő volna.

Suzuki Swift GL (’98-as) évjáratú autómban a fék szerintem nem megfelelően működik. A jelenség a következő: az autó fékezésre jól reagál, viszont ha satuféket nyomok, az autó továbbgurul, nem blokkolja a kereket azonnal. A fék felkeményedik viszont ahhoz, hogy a kerék blokkoljon majdhogynem kitaposom a taposólemezt. Ami érdekes, ha a motort beindítom és eközben benyomva tartom a fékpedált, a szervó bekapcsol, a fékpedált beljebb engedi. Ez arra enged következtetni, hogy a fékrásegítő működik. Kérdés, hogy jól-e??? Amit még észrevettem, hogyha járó motornál nyomkodom a féket, akkor a motor hangja változik (fordulat). Az autóban a betétek, valamint a féktárcsa is teljesen újak (6 hónapos), hátul a dobféknél is teljesen újak. A tanácsán kívül még megszeretném kérni arra (ha mód van rá), hogy egy megbízható szerelő elérhetőségét szíveskedjen nekem válaszlevélben elküldeni, aki a problémámat orvosolni tudja. Amit még elfelejtettem megírni, hogy az eredeti (régi) fékbetéttel az autó féke tökéletes volt. Miután a betét cserélve lett, utána romlott a fékhatás.

Kérdés már csak az, hogy a betétek cseréje miatt adódhatnak-e ilyen jellegű problémák? Valamint mennyire szokott tönkremenni a főfékhenger, ill. fékrásegítő?

Tanácsát köszönettel fogadom!

Üdvözlettel, Ádám

Kedves Ádám!

Nekem úgy tűnik, a szervó és a főfékhenger jól működik. Előbbivel a Swifteken egyébként sem szokott gond lenni, maximum az oda vezető vákumcső szakadása, repedése fordul elő, de ez általában hallható is. A főfékhenger örök darab, egyedül azzal lehet tönkretenni, ha huzamosabb ideig elfeledkeznek a kétévente esedékes teljes fékfolyadékcseréről.

Gyanús azonban, hogy a betétek cseréjénél történt valami olyasmi, ami a problémát okozhatja. Ha a csere feltűnően gyorsan zajlott, akkor szinte bizonyos lehet abban, hogy a betétek fészke nem lett ellenőrizve, megtisztítva, a dugattyúk nem voltak megjáratva. Ilyenkor előfordulhat, hogy a betétek nem mozognak szabadon, keresztbefordulnak, megszorulnak, ez értelemszerűen a fékhatás radikális csökkenésével jár.

Azt javaslom, ellenőrizzék az első féknyereg és a fékbetétek korrekt működését.

Szerelőt sajnos nem tudok önnek ajánlani, nem is volna illdomos.

Üdvözlettel:
Autódoktor