Gyújtótrafó vagy komplett computer?
Tisztelt Doki!
Ma az egy hónapja átvett(igaz, 6 éves) Renault Megane Limusine cserben hagyott. 2004. 07. havi 1,6 16V benzines. Kigyulladt a motorhibalámpa és leállt egy henger is. Jött egy márkafüggetlen szerelő, Bosch diagnosztika műszer az autóra, de az nem áll szóba vele, le se sz.rja. A szerelő bácsi ukmukfuk trafókat, gyertyákat kikapdossa, aszongya szikra van, benzin van, komplyúterrel kapcsolat nincs, teljes vezérlés is elszállhatott. Vagy enyhébb esetben FHP jeladó. Na igen, de az FHP hiba esetén a verdának el se kéne indulnia, ennek meg csak egy hengere nem melózik.
No az autó maradt ahol van, holnap remélem találok rá valami szerelőt, de érdekelne a te véleményed is.
Köszönettel, Nagy Péter.
Kedves Péter!
Ez a fajta "nem kommunikál" hibajelenség sokkal inkább interface-hiba vagy humánerőforrás-probléma lehet. Talán csak nincs megfelelő illesztő vagy szoftver a szaki birtokában. Ha a motor egy henger kivételével relatíve tisztességesen jár, akkor a motorvezérlőnek valószínűleg nem lesz baja.
Ahogy te is írtad, inkább a trafóra érdemes gyanakodni.
Remélem, a továbbiakban több szerencséd lesz az új autóddal.
Üdvözlettel:
Autódoktor