Ez az, barmold szét a kocsidat!

2010.12.14. 11:23

Vezérműszíjcsere-Toyota Carina E 1995.12 Japan 4AFE 1.6 benzines 167e km. autóban 100 km nél történt 11 évvel ezelőtt. Jelemleg 67e km nél tart a szíj de 11 éves, azonnal cserélni? Kuplunk meg megcsúszik, lehet vele még így menni? Érdemes SAX ra vagy csak gyárira cserélni?

Kedves Érdeklődő!

Azt hiszem, valahogy így készül a Toyota megbízhatóságát cáfoló autó.

Ön tudja, hogy a kuplung rossz, sejti, hogy a szíj csereérett. Mi is a kérdés?

Persze, lehet csúszó kuplunggal közlekedni, és bízni abban, hogy a szíj még bírja egy kicsit. Ha a kerékcsapágy morogni kezd, az sem akut probléma, amíg többcentis lógása nincs a keréknek. A törött fényszórót is felesleges cserélni, hiszen világít az még. Ha a fent betöltött olaj alul kifolyik, nem gond, hiszen míg leér, az olajfilm felkenődik azért itt-ott.

Eh...

Szíjat mihamarabb (=azonnal) cserélni kell, kuplungot úgyszintén, és javaslom, a vélhetően vidéki nyugdíjas körorvostól származó autót alaposan át kell vizsgálni, minden, a közlekedésbiztonság szempontjából kritikus hibát ki kell javítani.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.