Hogyan indítsuk a common rail motorokat javítás után?

2011.01.11. 10:52

Tisztelt Autódoktor!

Sajnos tönkrement az autóm motorja. Mint kiderült, ez a R. Megane 1,9 dci (2004) motoroknál előfordul 250 ekm körül, a kérdéses autóban is kb. ennyi van. A motorgenerál főtengely felújítás, fűzött blokk vagy hasonló megoldású lesz. A kérdés: a javítás után hogyan lehet úgy indítani ezeket a common rail motorokat, hogy az olajnyomás kialakuljon, amikorra a befecskendezés elkezdődik? E nélkül félő, hogy a motor már az első indításkor ismét sérülni fog. Egyébként olajcsere után sem ártana egy ilyen megoldás,mert akkor is hamarabb indul a motor, mint az olajnyomás felépülése.

Üdvözlettel Miklós

Kedves Miklós!

Az új motor összeszerelése nyilván nem szárazon történik majd - így az indítómotor első fél fordulata és az olajnyomás kialakulása közötti rövid idő alatt nem lesz kenés nélkül a hengerfal vagy a főtengelycsapágyak.

Olajcsere esetén ez fokozottan fennáll - tehát nem okoz több kárododást egy ilyen első indítás, mint mondjuk egy hideg, téli péntek esti leállítás utáni hétfő reggeli start.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.