Bukta a vizsgán az alufelni miatt??!

2011.04.19. 16:57

Most dobták ki cimborámat a Mozaik utcából, azért mert alufelni van a kocsin, a gyárival megegyező méretű, nem széles, nem peres, nem repedt, vagy szétütött, rajta zsírúj nyári gumikkal.

Tudtok róla bármit, hogy ezt miért csinálhatták? Szúrta a szemüket, hogy nem lemezfelni, kellett volna a pénz, egyszerűen parasztok, vagy tényleg szabályozza valami ezt?

Zsolt

Kedves Zsolt!

Teljesen szabályos, hivatalosan minden környezetvédelmi vagy balesetbiztonsági szempontból kritikus alkatrész, vagy bármilyen kiegészítő, amely az alapvető fizikai méreteket befolyásolja, minősítés-, azaz műbizonylat-köteles. Ráadásul a műbzonylaton fel van tüntetve, milyen típusokra szerelhető fel az adott alkatrész.
Ha ő ilyennel nem rendelkezett, jogos a bukta, bár nem feltétlen korrekt.
Az "óloménium"-felni ugyanis részben módosítja (-hatja) a nyomtávot, részben pedig közlekedésbiztonság szempontjából kritikus alkatrész.
Elvileg az út szélén érvényteleníthetik ilyenért a forgalmit, csak azért nincs szokásban, mert az átlagrendőr nem képes eldönteni, hogy egy adott típuson egy adott felni vajon gyári-e. Eltekintve néhány esettől persze, azt minden rendőr tudja, hogy alufelnis Trabant nem volt gyárilag, ezért néhány találkozón elő is fordul, hogy 20-30 autó vonnak ki a forgalomból egy felvonuláson.
Persze erre is van megoldás, egy ismerősömnek a Trabant forgalmijában MINDEN fel van vezetve, beleértve az alufelnit is, és innentől nem lehet kötözködni.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.