Jó az utángyártott katalizátor?

2011.09.06. 11:10

Tisztelt Autódoktor,

2000-es évjáratú Citroen Xsarám (1.6 16V sx) katalizátorát cserélni kell. A probléma leginkább anyagi természetű, mivel a legolcsóbb ehhez a típushoz gyártott katalizátor is 100e ft körül kapható. Univerzális katalizátort viszont már ennek az árnak a töredékéért árulnak. Kérdésem tehát, hogy érdemes-e megpróbálkozni vele (mik lehetnek a hátrányai? v. tökéletesen pótolja az utángyártottat, gyárit?) ill. amennyiben igen, akkor milyen típust javasol?

Köszönettel
Viktor

Kedves Viktor!

Az univerzális katalizátor használhatósága leginkább az azt beépítő szerelőn múlik.

Ezeket ugyanis egyszerűen be kell hegeszteni az eredeti helyére, a régi kivágása után. Ez akkor okozhat gondot, ha nem sikerül pontosan az eredeti helyére beépíteni, a cső nem lesz tökéletesen egyenes (vagy éppen szögben tört, ha a régi ilyen volt), esetleg kicsivel hosszabb, vagy rövidebb lesz. Ettől egyrészt a rendszer nem áll majd a helyén, zöröghet, vagy a feszültségtől törik a gyengébb helyeken.

Minden mástól eltekintve az utólagos katalizátorok kiválóan alkalmasak az eredeti helyett - persze csak abban az esetben, ha talál méretben, konstrukcióban megfelelőt. A kipufogócsonkban elhelyezett gyári katalizátorokat például nagyon nehéz ilyennel kiváltani.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.