Kedves Autódoktor!
Régóta halogattam az akkumulátor cseréjét (1.4 benzines Astrám van), de már egyáltalán nem indult. A szomszédtól kölcsönkértem az ő akkumulátorát, amit egy hónapja vett. Beindítottuk az autómat, aztán visszaraktuk a saját akkuját, és azzal mentem dolgozni, de azóta világít a töltéslámpám, és azóta a betolás is nehezebben megy.
Nem tudom, mi lehet a probléma, és már nem is vagyok biztos abban, hogy az akku a hibás.
Van ötlete?
Köszönettel:
Lajos
Kedves Lajos!
Azt kell mondjam, nem volt jó ötlet járó motornál kiszerelni az akkumulátort. Ez gyakorlatilag az összes generátoros autónál tilos. Ilyenkor az áramforrás a generátor, az akku pedig szimpla fogyasztóként, azaz elektromos terhelésként viselkedik.
Ha a sarukat leveszi, a rendszerből hirtelen eltűnik egy, a többi fogyasztóhoz képest meglehetősen nagy terhelés, így a feszültség egy pillanatra igen magasra ugrik - akár 20-22V fölé is. Ekkor nagy a valószínűsége, hogy az egyenirányító híd diódái átégnek, ami nyilván rendesen odatesz a töltőrendszer egészségének, és a leendő új akkut is igen gyorsan tönkreteszi.
Azt javaslom tehát, hogy további kísérletezések helyett ellenőrizze, ellenőriztesse a generátor megfelelő működését, hiba esetén javítsák ki - valószínűleg cserélni kell majd a diódahidat.
Ha ez megtörtént, jöhet az új akku, és számíthat majd a biztos indításra.
Üdv:
Autódoktor