Addig állítgatta, míg nem indul
1.1-es Trabantom van, eddig működött, elvittem egy ismerősömhöz, aki azt mondta, tud állítani a fogyasztásán. Annyira belejött szegény, hogy már be sem indul a trabim. Indításkor nagyon kell pörgetni és talán az 5-ödik gézpedál lenyomására reagál és beindul. Ekkor jár a motor, de mihelyst adunk neki egy kis gázt, "böffen" vagy kettőt a karburátorba és leáll .Most meg már ott tart,hogy be sem indul sehogy sem. Előzményei: nézte a gyertyákat, az elosztófedelet, a rotort, a karburátort, hidegindítót, csavargatta a hidegindító beállítására szolgáló csavart, a levegőkeveréket szabályzó csavart. Első mozzanata az volt, hogy nem jegyezte meg a kábelek sorrendjét a gyertya és elosztófedél összekötésekor, mert a hülye csak úgy levette mindkét végét. Már mindent mondott, hogy ezt kell cserélni, meg azt, de hát én lábon vittem oda hozzá a trabit és tolva vittem haza. Ha tudnak valami tippet, hogy lehet életet lehelni a trabimba, hálás lennék. Előre is köszönöm segítségüket,tanácsukat.
További szép napot.
Kedves Tomi!
A négyhengeres soros motorok esetében szinte kivétel nélkül 1-3-4-2 a gyújtási sorrend, az egyes henger pedig a szíjhajtás felé esik. A rotor forgásiránya levett fedéllel látszik, így már csak négy lehetőséget kell végigpróbálni ahhoz, hogy az autó elinduljon. Előtte persze érdemes az elcsavargatott karburátorral is kezdeni valamit. Húzzon padlógázt, és a torokban látható felső fojtószelepet kézzel zárja be, hogy legyen némi szívató. A két szabályzócsavart tekerje be koppanásig, majd nyisson mindkettőn másfél fordulatot, ezzel, ha döcögve is, de be fog indulni az autó. Ha ez sikerül, próbáljon meg lábon eljutni vele egy olyan szerelőhöz, ahol az ismerős:hozzáértő arány inkább a B-oldal felé tolódik el.
Üdvözlettel: Autódoktor