Részecskeszűrős vagy sem

2014.02.03. 10:44

Tisztelt Autódoktor!

Nemrég sikerült vegyek egy 2010-es Ford Focus 1,6 Tdci econetic-et.

A kérdésem a következő: honnan tudom, hogy ebbe van részecskeszűrő vagy sem? Valaki megnézte a kocsit, jobban ért hozzá mint én és ő mondta, hogy nem látja azt a bizonyos tartályt ami a benzintank környékén kéne legyen ha van részecskeszűrő, de nem nyugtatott meg a válasza. Nehogy úgy járjak, hogy hanyagolom a folyadék utánpótlását és tönkre menjen a kocsi. Hogyan győződhetek meg róla, hogy van részecskeszűrő vagy nincs?

A következő kérdésem, hogy a normál 1,6 Tdci Focus között és az econetic feliratú között van különbség a gyorsulásba? Hogy mennyire ugrik a kocsi? Vagy mik a különbsegek, mire kell esetleg odafigyelnem?

Üdvözlettel: S.T.

Tisztelt Uram

A részecskeszűrős megoldást onnan lehet megismerni, hogy a katalizátor tetején, ha szemben állva lenézünk a hűtő és a motor közt, akkor balra ferdén kiáll egy szonda illetve közvetlenül a katalizátor után, de már a motor alatt a kipufogócsőből kijön egy kb egy centi vastag fém cső jobbra. Ha ilyen nincs az autóban, csak a katalizátor a turbó után, akkor az autó nem részecskeszűrős.

A rendszer, ha részecskeszűrő van az autóban nem teljesen gondozásmentes darab:

A gyári előírás szerint hatvanezer kilométerenként folyadékfeltöltést igényel, százhúszezer kilométerenként pedig a szűrő cseréjét.

Az econetic modellek több ponton különböznek az egyszerűbb változatoktól, alacsonyabb gördülési ellenállású abroncsai vannak, nagyobb akkumulátora, erősebb önindítója, start-stop rendszer működik benne, más generátora van.

Igazából normál üzemeltetési körülmények közt a start-stop rendszer miatti motorleállásoktól eltekintve nincs jelentős különbség a menetdinamikában, picivel alacsonyabb a fogyasztása az egyébként sem nagy étvágyú motornak.

Üdvözlettel Autódoktor