2014.02.10. 11:32

Kedves Doktor Úr!

Ahogy a mondás tartja; "január, február itt a nyár", úgyhogy én már keresgélem a nyári élményautómat. Rá is bukkantam egy Nissan 350Z-re egy külföldi oldalon, meglehetősen csábító áron. Amint kiderült, az árat nem karitatív alapon rajzolták ilyen alacsonyra, az ok sokkal prózaibb. 2000-es fordulaton bekopog a motor. Egyébként nem füstöl, az olajnyomás lámpa sem jön fel, ez az én fejemben egy sima főtengely köszörülést jelent.

A kérdésem a következő:

Ki lehet-e venni a főtengelyt ebből a blokkból a hengerfejek leszerelése nélkül simán, a sebváltó lehúzásával? Ez nyilván anyagi szempontból lényeges, mivel bizonyos extra költségeket megenged az ár, de azért nem mindegy,hogy mennyit.

Köszönöm válaszát

Tisztelt Uram

Abszolút méltányolom elképzelését, magam is a "Sportautót Minden Magyar Háztartásba" mozgalom feltétlen és odaadó híve vagyok, úgyhogy maradéktalanul átérzem lelkesedésést. Azonban mielőtt nekiállna a helyén megcsapágyazni a VQ35öt, mondanám, hogy ne tegye, mert nem fog sikerülni.

Ott fogunk elakadni legelőször, hogy kétrészes az olajteknő, a kicsi lemezkarter még lejön, de a nagy öntvény már nem fér le a bölcső és a motor közt. Így hát vagy a bölcsőt kell levenni, amire a motor maga is támaszkodik, ez esetben nem árt, ha gyakorló jediként pusztán az akaratunkkal a helyén tartjuk a motorblokkot, vagy veszünk egy nagy levegőt és nemhogy a bölcsőt vesszük le, hanem motorostul-váltóstul kiszereljük a hajtáslánc javát.

Elsőre kicsit erősnek hangzik, de tapasztalatok szerint nem az: Japán autó, mérnökök tervezték, egy átlagos műhely kényelmesen megteszi ezt fél nap alatt, így már a váltót is hamar el lehet választani a motortól, illetve a bölcsőt is.

Ha már a főtengelyt javítani kell, javasolnám, hogy szereljük szét az egész motort egy átfogó felmérésre, higgye el: érdemes, sok bosszúságot és pénzt megspórol azzal, ha előre gondolkodik és dolgozik az ember. Ráadásul nem gondolnám komoly gépműhelynek azt, amelyik a blokk méretei nélkül hajlandó megköszörülni egy főtengelyt és ahhoz csapágytúlméretet mondani.

Ezen kívül korántsem biztos, hogy a csattogó hangot a főtengely környékén kell keresni, előfordulhat, hogy a zaj a dugattyú környékéről ered. Egy szó mint száz, ne a javításon spóroljon.

Üdvözlettel: Autódoktor ( a "Sportautót Minden Magyar Háztartásba" mozgalom feltétlen és odaadó híve)