Dadog a benzines Mondeo

2014.03.19. 12:00

Kedves Autódoktor!

Tavaly vásároltam egy 98-as évjáratú Ford Mondeo kombit, amiben egy 1,6 literes Zetec motor van. Korához képest viszonylag kevés kilométerrel vettem. Ahogy hozzám került azzal a lendülettel (olajcsere, vezérműszíj, ékszíj, gyertyák, légszűrő, pollenszűrő) az elsődleges dolgokat megcsináltattam rajta. Minden tuti volt de ahogy köszöntött befele a hideg a reggeli indításokkor kicsit gyengélkedett sőt le is állt a motor. Elvittem ismételten szerelőhöz akivel megnéztük és hidegen nem megy az egyik henger, de utána ahogy kezd bemelegedni az is beindul. Ő szerinte a hengerfejet kell átnézni amit meg is tett, kipucolta, nyomáspróba, egyebek. Utána jött a tavasz baj nem volt, de most ahogy beköszöntöttek a hidegek megint csinálja a dadogást és erőtlenkedést hidegen de már nem annyira amióta a hengerfejet megcsináltattam. Az a kérdésem mit nézessek át mert a szerelőm se tudja rá gyógyírt, pedig jó pár ismerősét megkérdezte. Engem viszont fusztrál egy kicsit mert nagyon jó állapotban van kívül-belül és még szeretném, hogy jó pár évig így is legyen.

Válaszát előre is köszönöm. Peti

Kedves Peti

A használat körülményeit lehetne kicsit részletezni? Ez a motor némileg hajlamos arra, hogy rövidtávú használatnál lekormolódjanak a szelepszárak, majd kicsit később az átmérőváltozás miatt kissé megragadjanak. Kellene mérni mindegyik hengeren kompressziót, ha valamelyik jelentősen különbözik a többitől, ott valószínűleg kissé ragadni fog valamelyik szelep. Annak idején anyukám tizenhatszelepes escortjáról emiatt kétszer került le a hengerfej három éves koráig. Igazi orvosság ez ellen talán a folyamatosabb, hosszabb távú használat lenne, ha nem akarjuk ismételten megbontani a motort. Lazábbra illesztett szelepvezetőkkel sem kerülhető el az ismételt meghibásodás, csak későbbre lehet tolni. Nem szeretek ilyesmit mondani, de "ez sajnos ilyen".

Autódoktor