2014.06.16. 15:32

Tisztelt Autódoktor!

Egy 1998/4. évjáratú, X1 alvázkódú, LFY motorkodú (1.8i 16V benzin) motorkodú Citroen Xantia tulajdonosa vagyok 2010. óta, a kilométeróra 284 000 km-en áll. Az autóval körülbelül 15 000 kilométert teszek meg évente, legtöbbször körülbelül 40 km-es távon és városban kíméletes használat mellett.

Az utóbbi időben (körülbelül fél év) észrevettem, hogy nagy gázadásnál (körülbelül 2/3 gáznál, részterhelésnél nem) kék füst jön ki a kipufogóból. A gyertyákat nemrég cseréltem újakra.

Az autó körülbelül 2 dl motorolajat (jelenleg 10W40 olajat használok) fogyaszt 1000 kilométer alatt (4 dl a gyár által megadott, még elfogadható olajfogyasztás), a motor a hűtővizet nem forralja, nem fogyasztja, valamint könnyen indul, és jól húz. Kérdésem az lenne, hogy a motor füstölése megoldható lenne a szelepszár-szimmeringek cseréjével, vagy teljes motorfelújítás előtt állok?

Tisztelettel: Kiss Tamás

Tisztelt Kiss úr

Vannak tapasztalataim ezzel a konkrét motorral, igaz, más karosszériában, bár ennek nincs sok jelentősége.

A leírtak alapján nem nagyon tudnék jó hírrel szolgálni, valószínűleg nem csak a szelepszárszimmeringek használódtak el (bár ezek összesen is filléres tételt képviselnek, érdemes ezt IS cseréln)i, hanem a dugattyúgyűrűk amely problémát a motor komolyabb megbontása nélkül sajnos nem lehet javítani.

Autódoktor

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.