Reggeli füstpamacs

2014.12.29. 11:34

Kedves Autódoktor,

2008-as évjáratú 1.6TDCI (90LE) Ford C-maxom pár hónapja azt csinálja, hogy az első indításnál egy kékes füstpamacsot dob el és mintha egy-egy ütem kimaradna. Nyáron is csinálta ezt ha a napi első indításról vagy hosszabb állás utáni indításról volt szó. Mivel olajat, vizet nem eszi, úgy gondoltam ez izzítógyertya lesz egyértelműen és télre így nem maradhat. A szerelőmmel ki is cseréltük az összes izzítógyertyát. A 4-ből 3 rossz is volt.

Azt gondoltam a probléma megoldódott, mert egy pár napig jónak is tűnt az autó, de azóta újra jelentkezik a hiba.

Fórumtársakkal közös a probléma és mindenki csak találgat. A közös pont a 90LE 1.6 tdci motor. Én viszont nem akarok belemenni egy szerteágazó és költséges nyomozásba ezért most gyűjtöm a legjobb tippeket illetve tanácsot kérnék merre lenne a legcélravezetőbb kezdeni a nyomozást.

Az autóban 137 ezer km van, közeledik a 140-ezres szerviz, lehet, hogy az üzemanyagszűrő periódusa-korán feladta és valami szennyeződés van az egyik befecskendezőben?

Köszönöm segítségét. Tamás

Kedves Tamás!

Az ön által említett probléma valóban előfordul az autójában levő motortípusnál nem csupán a Ford modellek esetében. Ennél az autónál már fokozottan nem javasolt az otthoni javítás, rengeteg célszerszám megléte, és a gyári előírások betartása szükséges ahhoz, hogy a beépített alkatrészek garanciája megmaradjon. Az izzítógyertyák, és az izzításért felelős áramkör és részegység újra ellenőrzését javasolom első körben.

Jártunk már úgy, hogy az új gyertya hamar meghibásodott kifogásolható minőség / gyártási hiba miatt, vagy ha esetleg nem teljesen a motorkódhoz való gyertya került a motorba. A vezérlőegység pedig annak ellenére, hogy "árgus szemekkel" figyelte az összes felügyeletére bízott áramkört nem tárolta el az izzítási problémát a hibanaplóban.

Kivánom önnek, hogy a fentiekkel meg is oldódjon az ügy, mert a további vizsgálat sajnos megbontással és költségekkel jár. Az injektorok és a nagynyomású szivattyú meghibásodása is vezethet a tapasztalható hibához. Az üzemanyagszűrő cseréje és a kisnyomású üzemanyagkör vizsgálata, javítása (kidörzsölődött csövek okozhatnak problémát!) után is tapasztalható hiba esetén célműszeres vizsgálatra van szükség.

Sajnos villamossági oldalról nem minden esetben lehet elcsípni - főleg kezdődő hiba esetén - az esetleges mechanikai problémát. Az injektorok és a nagynyomású szivattyú átható, üzemszerű vizsgálata csak tesztpadon lehetséges, mely az üzemanyagrendszer és a vezérlés megbontásával jár.

A gyári technológia szerint mind az öt komponens egyszerre vizsgálandó, és a nagynyomású csövek, a vezérműszíj, valamint további apróbb alkatrészek minden megbontás után cserélendőek. Ezért érdemes az amúgy is kissé túlvállalt gyári 200 000 km-es vezérlésciklust előbbre hozni, és a próbapadi vizsgálatok lefuttatása, a szükséges javítások elvégzése után új, komplett vezérléssel összerakni a motort. A nagynyomású üzemanyagrendszeren végzett feladatok elvégzését kizárólag egy, a szükséges műszerekkel, szerszámokkal, tapasztalattal rendelkező műhelyben végeztesse! Az olcsóbb megoldás ebben az esetben drágább lehet!

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.