2015.02.26. 09:59

Kedves Autódoktor!

Van egy Peugeot Partnerem 1.9D motorral. Általában egy tartósan magasabb fordulatról visszaesve, vagy hosszabb út után ha visszaesik a tempó, fulladozik az autó. EGR szelepet kitisztítottam, szívósort szintén, alig volt benne valami. Az egyik üzemanyagcsövön viszont észrevettem ,hogy levegős, mielőtt bemenne a gázolajszűrőbe. Amikor fulladozik a motor általában több a levegő a csőben. Ezt mi okozhatja? Adagoló vagy csak valahol defektes a cső?

Válaszát előre is megköszönöm! Ádám.

Kedves Ádám!

A rendszerbe jutó levegő okozhatja a problémát. Kérem, figyelje meg, hogy a jelenség összefügg-e az üzemanyagtank telítettségével. Ha teli tanknál nem, de üresebb állapotban már jelentkezik a probléma, az üzemanyag tankon belül, annak felszívó ágán lehet a gond. Ha a tank tartalmától függetlenül lehet érezni a fulladást, amely minden esetben levegő buborékokkal társul, akkor pedig a tank és az adagoló között kell keresni a levegősödés forrását. De érdemes leellenőrizni az üzemanyagtankot is a megfelelő szellőzésének meglétéről.

Ha nincs levegő-utánpótlás az üzemanyag fogyása során, az autós úgy jár, mint az egyszeri Trabant felhasználó, aki lefestette a tanksapkáját az esztétika jegyében, de ezzel a kis szellőzőlyukat is a közepén.

Az elvi rajzon látható a szellőzés sémája, a 19-es csővég gondoskodik a levegő bejutásáról. A Partnereken is műanyag csövek, műanyag gázolajszűrő, és műanyag kézipumpa található rengeteg csőkötéssel, mindegyiket érdemes végignézni szivárgás szempontjából, ahogy a porlasztóknál levő résolaj-visszavezetés is rendszeresen folyni szokott. A sokat futott példányokon - és az alapmotor kora miatt majdnem mindegyik darab túl van már a 200 000 - 300 000 kilométerén - az adagoló tápszivattyúja is kopásnak indulhatott. Remélem segíthettem!

Gulyás Márk - www.deltamark.hu