Bravo! De még ne tapsoljanak

2015.06.03. 15:21

Tisztelt Autódoktor!

Maximális elkeseredettségemben írok már Önnek!

Fiat Bravo 1.6,1997-es évjáratú autó tulajdonosa lennék. 2 hónapja hengerfej felújításon esett át, nem mennék bele, vicc kategória,csak én nem tudtam nevetni. Előtte volt 1 hónappal kompresszió mérve:11.6,11.8 közt voltak az adatok. Összerakás után bubog, darabos az alapjárat, nem vészesen, csak engem idegesít, mert előtte nem csinálta. Néha becsörög, bár ha 100-as benzinnel tankolom, nem csinálja.

Az elmúlt fél évben a kocsi értékét ráköltöttem a gépsárkányra, ezért bepöccenve megálljt parancsoltam és nekiálltam utána menni a dolgoknak. Cseréltem gyújtótrafót, kábeleket,gyertyát, beszívott levegő hőmérséklet jeladót, hőgombát a termosztátházban. Lehet,hogy nem teljes a sor. Csörgés miatt mértünk a napokban kompressziót.

Az adatok a következőképp alakultak:11.8,10.4,10.3,11.7. Mire kell számítanom a későbbiekben, a szerelő szerint ez benne van abban a ,,bizonyos" 10%-os tűrésben. Ha Ő mondja, elhiszem! Csak amikor legutoljára ezt hallottam, akkor a következő alkalommal 150 000 ft-ot hagytam nála. Kérem, nyersen,őszintén vágja a fejemhez, hogy mire kell számolnom, meddig fog várhatólag ketyegni merjek-e vele a nyáron hosszabb útra elindulni?

Tisztelettel: Cz.László

Kedves László!

A Bravo motorjainak összerakásához célszerszámra van szükség. Nélküle is működőképessé tehető az erőforrás, de nem lesz az igazi. Informálódjon szerelőjétől, hogy a szerszám segítségével hangolta be a vezérműtengelyek pozícióját, vagy a hagyományos "felsőholtpont-szelepváltás" módszerrel.

Ha utóbbi, akkor vigye vissza az autót egy utólagos, célszerszámos beállításra. Ha a vezérlés helyénvalósága után is tapasztalható az összerakás óta jelenlévő rendellenes motorüzem, sajnos nem kizárható, hogy a hengerfejben valamelyik szelepillesztés nem sikerült.

A Bravo hengerfejében hidrotőkék gondoskodnak a szelephézagokról, de a szelepek pontatlan megmunkálása okán léphet fel olyan méretkülönbség, amely a hidrotőkék működését akadályozza, és a szelephézag megszűnik, a motor aktuális hengere pedig gyenge hatásfokkal, vagy kihagyással működik.

A csörgést okozhatja még az üzemanyagrendszer rendellenessége is, a gyújtás nem állítható - habár a vonatkoztatási jel a vezérműtengelyek pozíciójához kötött. Célműszerrel ellenőrizhetők a működés közbeni értékek, érdemes olvasni a sorok között. Adjon egy pár napot a szerelőjének, hogy korrigálhassa a problémát. Hajrá Fiat!

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu