P állásban ragadt a váltókar

2015.11.17. 10:47

Üdv Doki!

János vagyok, egy Volvo S40 –es (1999-es 1,8-as automata váltós) autó tulajdonosa. Tanácsot szeretnék kérni Öntől egy hiba jelenséggel kapcsolatban.

A műszerfalon ég az indításgátló és az ajtó nyitva lámpa, nem bírom kivenni parkoló állásból a váltót, a belső világításom sem ég. Az autó beindul elsőre. Hibakód olvasók nem ismerték fel a kocsit. A riasztó az autó lezárása után beriaszt szervizkulccsal kikapcsoltam de továbbra sem engedi a váltót használni.

János

Kedves János!

Valószínűleg egy nagy villamossági bogarászás elvégzése szükséges az autó esetében. Kérem, keressen a feladatra egy elszánt szakembert. Ha az autóban utólagos riasztók, indításgátlók, vagy egyéb egységek találhatóak, ezek bekötési pontjai körül érdemes kezdeni a problémát, a gyári kábelkötegek ritkábban hibáznak ekkorát. Remélhetőleg csak a gyújtáskapcsoló egyik kapcsolt köre nem működik, melynek következtében a kapcsolt tápfeszültség nem jut el létfontosságú helyekre, ez okozhatja több részegység zavarát is.

A sebességváltó gyújtás nélküli állapotban "P" állásban reteszelődik, ha a feszültségjel nem érkezik meg, a retesz mechanikusan is nyitható a következő módon:

- Fordítsa a gyújtáskulcsot az első kapcsolható állásba.

- Óvatosan nyomja meg váltókulissza-takaró jobb felső sarkán levő "SHIFTLOCK OVERRIDE" gombot, egyidejűleg a váltókaron levő fokozatválasztó gombbal, és vegye ki "P" állásból a váltókart. A procedúrát minden "P" pozíció kapcsolása után végig kell csinálni, amíg a rendszer automatikus kapcsolása nem kerül helyreállításra. Remélem segíthettem!

Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.