Az ég legyen kék, ne a füst

2015.12.21. 12:19 Módosítva: 2015.12.21. 12:19

Üdv Doki!

Segítséget szeretnek kérni,mert tanácstalan vagyok az autómmal kapcsolatosan. Fél éve vettem egy Ford Mondeo mk3-ás típusú 2004-ben gyártott 2.0-ás dízel autót. Egyből vittem szervizbe ahol ki is jött egy nagy hiba ami a porlasztók és a nagynyomású szivattyú tönkremenetele volt. Kicseréltettem újra mind a 4 porlasztót és vettem új nagynyomásút is.

Mostanában viszont azt csinálja, hogy befolyik a motor égesterébe a hűtővíz és kékes füst jön ha odaléptem neki illetve 80 km/h és 120 km/h között rázkódik az autó, de úgy, hogy majdnem szétesik és utána meg is szűnik. A futómű rendben és a felnik sem sérültek, tudom, hogy így látatlanban nehéz, de nem tudom merre induljak el.

Amikor leveszem az olajsapkát akkor füstöl az olaj. Én arra gondolok, hogy nagy a nyomás a motorban. Nem értek hozzá. Ami fontos, hogy nem kattog, nem berreg és nem rángat mikor alapjáraton megy vagy mikor benyomom a kuplungot. Nyomaték van rendesen és a kompresszió is jó. 4000 km után most volt olajcsere, szűrőkkel együtt. Remélem összefoglaltam mindent.

Barna

Kedves Barna!

Ha hűtővíz jut a motorba, az masszív vízszint-csökkenéssel és általában hűtőrendszer nyomás növekedéssel, fűtés megszűnéssel jár. Ha ezen tünetek nem jelentkeznek, a hiba megléte kétséges. A rázkódást okozhatja kerék centrírozási probléma, féltengely/erőátviteli hiba, vagy futómű gond is - ha nem gyári felnik vannak az autón, a hozzávaló központosító-gyűrűk megléte, és a pontos csavar választás alapvető feladat.

A kartergáz mennyisége és az ott tapasztalható nyomás iránymutatást adhat a motor mechanikai jellemzőire. Ha nagy mennyiségű füst/gőz jelenléte tapasztalható a sapka nyílásán keresztül, az kivizsgálás után kiált. Ha meg volt elégedve az üzemanyagrendszert javító szervizzel, érdemes néhány napra a gondjukra bízni a Fordot az összefoglalt hibák azonosítására, javítására.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu