Befullad a Polo

2016.02.03. 11:27

Kedves Autódoktor!

Édesapám 98-as, 1.4-es Polojában az alapjárat kissé rakoncátlan. Amint bemelegedett a motor, a kuplung kinyomásakor piros lámpánál, vagy fékezéskor kanyar előtt +-100 ford/perc között ingadozik az alapjárat.

Ha kinyomott kuplunggal próbálok befordulni, a szervó miatt a motor le is áll. Viszont, ha megálltam pirosnál, akkor egy idő után beállt a fordulatszám, és ott is maradt a következő elindulásig, illetve fordulatszám-esésig.

Nem tudom, mi lehet a baja, kérem segítsen! István

Kedves István!

Olyan ez a probléma, mint a magas vérnyomás az embereknél: nagyon sok esetben előfordul. Ha a jármű karbantartása a megfelelő helyen történik, és a motor sem rendelkezik az elvárhatónál nagyobb mennyiségű kartergázzal, olajfogyasztással, valamint a levegőszűrő állapota/hatékonysága is megfelelő: az alapjárati rendszer tisztítása és beállítása a normál évi szervizlátogatáskor megtörténik, ami a szervizciklus lejártáig elvi síkon nem igényel utómunkát.

Nincs benne semmi ördöngösség, a fojtószelep kiszerelt állapotú teljes fémtisztára pucolása után a célműszerrel alapbeállítást kell neki adni meghatározott feltételek mellett. Ha a részegység ezután is hibásan működik, javítása/cseréje szükséges lehet.

A fentiek előzményeként a gyújtásrendszer, és az üzemanyagrendszer ellenőrzése is javasolt: szintén rutinmunka bármelyik műhelyben, a célműszeres részen kívül akár otthon is elvégezhető a dolog. Az alapjárati rendszer akár magától is megtalálja a tisztítás utáni alaphelyzetét, ehhez azonban néhány nap használat szükséges, a folyamat alatt az autó azonban talán még rosszabban fog viselkedni, mint eddig: ezért is jobb a szerviz segítségét kérni.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu