Elvész az áram, oda az indítás

2016.02.06. 10:49

Üdvözlöm!

Adott nekem egy 2003-as Toyota Yaris D4D. A probléma, hogy nem indul csak húzásra vagy tolásra. Az önindítót teszteltem az működik tökéletesen, de mikor rá próbálok indítani az önindító vezérlőszálán nincs meg a 12v csak 1,2-1,5. Végig követtem a vezetéket egészen a kapcsolótábláig és nincs zárlat.

Ha viszont lehúzom a tábláról a csatlakozót amibe az önindítón kívül más is van akkor indításnál megjelenik a 12v de ha visszadugom akkor ismét csak 1.2v. Biztosítékok jók. Nem volt semmi előjele, egyik pillanatról a másikra jött elő.

Richárd

Kedves Richard!

A kapcsolási rajzon a rendszer a gyújtáskapcsolóból, a reléjéből, és az indítómotorból áll. Ha az áramkör nem terhelhető, a kábel teljes hosszában ellenőrizni kell annak épségét.

Egy fényszóró izzót próbalámpaként használva az áramkör terhelhetősége láthatóvá tehető, így az inditómotor hibátlan mivoltával kapcsolatban is fontos információhoz jutunk - ha van egy egyszerű multiméter az autó körül, akár még az indító által felvett áramerősség is mérhető. A motor/váltó/karosszéria testellátása is rendkívül fontos, minden releváns csatlakozást bontson meg az akkusaruktól kezdve és tisztítás után rakjon össze. Legtöbb esetben az utólagosan beszerelt riasztó/indításgátló hibája okozza a hasonló problémákat, ha ilyen létezik az autóban, az utólagos egység belsejében is érdemes körülnézni megzöldült, korrodált kábel és égésnyomok/szag után kutatva.

Utolsó megoldásként akár trükkös indításgátló is lehet a dologból, ha az indítómotor áramkörét újragondolja, és egy titkos kapcsoló/nyomógomb segítségével teszi működtethetővé a motort. Ebben az esetben nagyon körültekintően járjon el a kábel behúzásánál, és ne felejtsen biztosítékot is tenni a rendszerbe. Minden kötést forrasztással végezzen, a kontakthibák kizárásának érdekében.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu