Vibrátor négy keréken

2016.03.04. 10:25

Tisztelt Autódoktor!

Rendelkezünk egy 1998-as Suzuki swift 1.0 személygépkocsival. A kocsiban kicseréltettük mind a 3 motortartó bakot, mivel az egyik már kissé szakadt volt, a többi meg elég gyengén tartott. Ezen azt értem, hogy a motornak nagy volt a mozgástere, pl. gázadáskor sokat emelkedett.

Csere után ez a motormozgás megszűnt,- mondhatni áll, mint Katiban a gyerek- a gond csak az lett, hogy most meg annyira ráz a kocsi, hogy azt hinnénk, mindjárt szétesik. A kormány szabályszerűen ráz ha megfogom, ha elengedem, meg egy mély, búgó hangot ad ki.

A kérdés ezek után adott. Ez természetes állapot, hogy motortartó bak csere után ennyire rázzon a kocsi, illetve mit lehetne tenni, hogy ez a rezonancia elmúljon?

László

Kedves László!

Sajnos a megvásárolható motortartó bakok választéka olyan darabokat is tartalmazhat amelyek anyaga, kialakítása, rugalmassága eltér a gyári komponens tulajdonságaitól. Ha az alkatrész anyagminősége megfelelő, de nem megfelelő pozícióban került beépítésre, a rendszerbe kerülő feszültség miatt sokkal több rezonancia kerül a karosszériára, mint amennyit a japán mérnökök elképzeltek. A bakok fellazítása, igazgatása és újrahúzása javasolt - ekkor az autó üresben és sík felületen álljon.

Hasonló hibajelenséget okozhat, ha a kipufogó felszerelésénél történt valami galiba: ekkor az egész rendszer hasonlóan erős rezonanciát közvetít a kabinra a benne ülők mosolyát kioltva - habár vesekő ellen a rázás sokat segíthet.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu