Félreváltottam. Lehet ebből baj?

2016.04.01. 12:55

Tisztelt Autódoktor!

Van egy 2005-ös VW Golf Plus 1.9 PD TDI-m és sajnos elkövettem, egy nagyon amatőr, egyben nagyon-nagyon nagy hibát, szégyenletes módon gyorsításkor 2-esből sikerült visszakapcsolnom 1-esbe és az autó eléggé bebólintott (tehát nem kicsi volt a terhelés) és azóta (legalábbis előtte nem figyeltem erre) pl. 3.-ban kb. 1000-es fordulaton ha gázt adok, kis csörrenés, vagy kottyanás hallatszik, mintha a motortartó, vagy a váltótartó ment volna szét. Nagyon remélem, hogy nem hajtókar, vagy váltó, a komplett kuplungban kb 5000 km van, úgyhogy az sem lenne kellemes. Remélem tud nekem valami tippet adni.

Dávid

Kedves Dávid!

A téves váltás bárkivel megeshet, ne eméssze magát miatta. A Golf elég masszív szerkezetű autó, sokkal többet is kibír mint gondolná: a gyári tesztek során olyan dolgokat is megtesznek a prototípusokkal/előszériás darabokkal, ami egy átlagos autó életében sosem fordulna elő.

Ha bármi szétesett volna az erős elkapcsolás miatt, az nem csak harmadik sebességbe kapcsolva lenne érezhető, hanem az összesben - de leginkább a legnagyobb áttételt kezelő egyes fokozatban. Ha kettős tömegű lendítőkerék dolgozna az autóban - bizonyára a kuplung nemrég elvégzett cseréjekor ezt a komponenst is ellenőrizték a kollégák - az itt következett bármilyen rendellenesség leginkább alapjárat közelében, alacsony fordulaton, esetleg leállítás közben hallatna magáról. Teljes megnyugvása érdekében jelentkezzen be a kuplungcserét elvégző szervizbe egy gyors ellenőrzésre, ahol nagy valószínűséggel mindent rendben találnak majd.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu