Fütyülő turbó, gyenge motor

2016.05.03. 11:42

Kedves Autodoktor!

Vettem egy Mercedes W211 (2003) E220 CDI-t. Olyan problémám van, hogy a motor egy idő után elveszti az erejét, újraindítást követően egy kis ideig megint jó.

Diagnosztika szerint: 0100 kód "légtömeg túl alacsony". Légtömeg mérő cserélve lett, a hiba ugyanúgy fennáll. A turbó fütyülő hangot ad egy bizonyos fordulatot elérve. Elképzelhető hogy kilyukadt valami? Okozhat ez ilyen hibajelenséget?

Attila

Kedves Attila!

A tárolt hibakódok az esetek kisebb részében jelentik a hibás alkatrész pontos megnevezését. Nagyobb részt csak iránymutatást adnak a hibakeresés folytatásához. A légtömegmérő jelzett hibája esetén a célműszerrel végzett menetteszt közbeni jelszint kiértékelés az első teendő, a többi releváns változóval együtt vizsgálva.

Ezután a komponens áramköreinek ellenőrzése a következő lépés, majd általában ezután már eldönthető, hogy maga az érzékelő hibás, vagy egyéb probléma okozza a hibajelenséget. Leggyakoribb esetben a kipufogógáz-visszavezetés gondja, szívórendszer tömítettlenség / keresztmetszet csökkenés, vagy feltöltő szabályozási hiba okoz hasonló jelenséget.

A gyújtás újra rákapcsolásával a vezérlőegység által elvégzett, szándékos teljesítmény csökkentés megszűnik egészen addig, amíg az általa megfigyelt értékfolyamok nem térnek ki a megadott sávból: ekkor a hiba eltárolásával egyetemben a vezérlő újra beavatkozik, és a lóerők megcsappannak. Ez nagyon kényelmetlen, sőt: erősen kiszámolt előzési manőver közben akár balesetveszélyes is lehet!

A turbó fütyülése alapjában véve nem minden esetben tekinthető hibának, a magas fordulatszámon forgó lapátok által keltett örvénylések okozhatnak ilyen hangot, ami a feltöltő nem végzetes kopottsága esetén is lehet hangosabb az újkori állapotánál. Keressen fel egy precíz diagnosztikával foglalkozó szervizt a hiba gyors elhárításának érdekében!

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu