Csak második indításra lesz turbó

2016.05.21. 15:34

Sziasztok!

Van egy 2005-ös év végi Mazda 3-asom. 1,6 diesel, 110 lóerős, tavaly vettem. Semmi baja nem volt, míg nem a 8-9. hónap után megállt. Sajnos csak szervizbe tudtam elvinni, ott megállapították, hogy meghalt a motorvezérlő egység. Ezt kicserélték.  A kábelkötegeket is mókolták, mert az is rosszul nézett ki, de nem új lett belerakva hanem összerakták. Azóta nem tudom miért, de a turbó csak második indításra kapcsol be. Beindítom, gurulunk vele 10 métert, leállítom, újraindítom, megy a turbó.

Addig amíg nem nyúltak hozzá, semmi baja nem volt. A szerviz állítja, hogy más problémája lehet, mert nem az ő hibájukból van ez. Esetleg lenne valakinek ötlete, hogy miért csinálja ezt a turbóm? Mert a szervizzel nem tudok dűlőre jutni, pedig 525 ezer forintot hagytam ott. A turbót kiszedettem, kitakarítottuk de semmi baja, csak ki kellett takarítani.

Richárd

Kedves Richárd!

Szerencsére a motorvezérlő működése megfigyelhető a célműszeren keresztül, amit most meg is kellene tenni bárminemű akció és javítási kísérlet előtt. A turbófeltöltő szabályozása is a vezérlő feladata, a működtetés hiánya általában szándékos beavatkozásnak minősül a részéről, ami nem maradhat nyom nélkül eltárolt hibakód vagy kiugróan nem stimmelő értékek képében.

Érdemes egy - az ügyben független - másik szerviz segítségét kérni egy megbontás nélküli (így a garancia nem sérülhet) célműszeres, menettesztes, átfogó diagnosztika elvégzésében. Így tisztábban láthatóak a további teendők.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu