Tankolás után köhög a viking

2016.06.30. 11:49

Helló Doki!

Adott egy 2003-as évjáratú Saab 9-3 Aero 2.0 ts. A következő hibát produkálja: ha a külső hőmérséklet 20-25 fok fölé emelkedik, akkor menet közben (ha a kuplungot kinyomom) gyakran leáll, tankolások után nehezen indul és dadog, majd leállítás-újra indítás után mintha mi sem történt volna normálisan "ketyeg".

Több márkaszervizben jártam,és már túl vagyok fojtószelep tisztítás, csere, komputer csere, gyújtótrafók és gyertya csere, főtengely jeladó csere, üzemanyagpumpa csere metóduson. Az összes vékony műanyag cső cseréje szintén megtörtént, amin fals levegőt szívhat a motor. De a hiba még mindig visszatér ha az idő felmelegszik. Hibakódot annyit jelez, hogy gyújtás kimaradás.

Ha akkusarut leveszem kb. 10 percre akkor 2-3 napig elenyésző mértékben de még mindig tapasztalható a hiba.A szervizekben természetesen nem jelentkezik a hibajelenség. Az eladáson kívül mi lehet a megoldás?

Tamás

Kedves Tamás!

A Saab integrált trafója az elsők között jelent meg annak idején, sokan féltek is tőle mint a tűztől - ez a félelem mára már alábbhagyott, a rendszer ellenőrzése attól függetlenül kissé komplikáltabb a hagyományos, gyújtókábeles rendszerek vizsgálatánál.

Ha a hiba legfőképpen tankolás után jelentkezik, az üzemanyagtank benzingőz-elszívó rendszerének ellenőrzését javasolom elvégeztetni. A keverék szükségtelen túldúsulása okozhat indítási és alapjárati gondokat is, és akár gyújtáskimaradás is jelentkezhet következményként. A patinás svéd márka sajnos eltűnni látszik az autók sokszínű világából, de szerencsére sokan teszik le voksukat még mindig a masszív masinák használata mellett: lassan nevezhetjük aktív autós szubkultúrának is az utolsó Saab-mohikánokat. Néhány, a típusra specializálódott szerviz nagyon jó műszaki hátteret ad a gépek karbantartására, érdemes igénybe venni a segítségüket, megszállottságuk segít biztosítani az egyedi masinák biztonságos üzemeltetését.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu