Motorcserével dupláznék a Golfban

2016.08.10. 11:35

Kedves Autódoktor!

Olyan kérdéssel fordulok hozzád, hogy adott egy VW Golf 3-as (1994) személygépkocsim amivel döntés előtt állok, vagy eladni és venni egy nagyobb motoros autót, vagy motort cserélni. Sajnos kis motorral vettem még, de eljutottam  odáig, hogy ez már sajnos kevés nekem (55LE). Szóval azt szeretném megtudni 1.4-es motoromat 2.8-as VR6 ra szeretném kicserélni, mit kellene ehhez tennem hogy hivatalosan is belekerülhessen a forgalmiba, illetve milyen költségekkel jár a bejegyeztetés vagy egyáltalán lehetséges-e? Most a fék, féltengely, stb. csere persze egyértelmű.

 Dániel

Kedves Dániel!

Valószínűleg könnyebb lenne egy férfit hivatalosan nővé változtatni, mint egynégyből kettőnyolcat varázsolni úgy, ahogy a nagy könyvben meg vagyon írva, tehát olyan módon, hogy az NKH kékköpenyes igazságosztói is elégedetten csettintsenek az autót látva.

A papírtengereken és az aktahegyeken még innen nézzük a technikai oldalát a dolognak: mivel a típusmódosításhoz valóban mindent át kell pakolni az erősebb motor miatt, tehát valóban a fék-futómű-hajtáslánc-kábelköteg-miegymás kombó az alap egy átépítésnél, a legegyszerűbb és leggazdaságosabb venni egy eredeti, hiánytalan VR6-ot. Ha pedig megvetted, a legjobb azt rendszámmal ellátni a hivatalos módon, és már kész is az új paripa. Az átépítés költsége egy komoly autó árát emésztené fel, tehát sehogy sem jön ki jól a matek. Valamint tapasztalatból tudom, hogy az átvariált masina SOSEM lesz olyan, mint az eredeti.

A nagymotoros autók esetében nem a megvásárlás szokott a legnagyobb tétel lenni, hanem a fenntartás. Legyen szó csak egy kuplungszettről, egy hengerfej-tömítésről, egy gyújtás-szettről, vagy egy komplett fékszettről: a hathengeres monstrum a négyhengereshez képest exponenciálisan drágább ebből a szempontból is. Egy huszonéves sportautó esetében pedig ezek az alkatrészek elég esélyesen aktuálisak lesznek a használat során.

Szerintem legyen több lépcsős az autós evolúció: egy hármas/négyes Golf 1.6, vagy egy 1.9 TDi, esetleg 1.8 T számottevően növelné a rendelkezésre álló lovak számát, és a felhasználói élményt is, de mégis egy gyári, legális masinában ülnél, valamint a karbantartás és a tankolás sem ürítené ki a malacperselyt. A szerelem nagy úr, megértem - ha VR6 az Isten és más nem jöhet szóba, akkor pedig tényleg keress egy ép, rendezett papiros példányt. Ilyenkor érdemes egy drágább, de jobb állapotú gépet kiválasztani, és teljesen rendbe hozatni. A megelőző jellegű karbantartás minden esetben jobb és olcsóbb, mint a meghibásodás megtörténte után fejvakarva javítgatni.

Sok sikert a választáshoz!

Remélem segíthettem!

Gulyás Márk - www.deltamark.hu