Csörög és nem megy

2017.01.06. 14:26

Kedves Autódoktor!

2008-as 1,3-a Suzuki Swiftem kb. egy-másfél éve csörgő hangot hallat a motor felől (nem folyamatosan). Főként nyáron lehet észrevenni, télen eddig nem volt rá példa. Akkor adja ki ezt a zajt, amikor erőlködik a motor (hegymenet pl.) ill. kanyarban, ha nem kapcsolok vissza 4-ből 3-ba. De szintén ez jellemzi, amikor egyenes úton megyek, nem éri el a motor a kellő fordulatszámot és elfelejtek visszakapcsolni.

Ami még feltűnt, hogy a lóerő is lecsökken, és alig gyorsul az autó. Öt szerelőnél jártam eddig, de éppen pont náluk nem produkálta ezt az autó. Egyikük szerint vezérműlánc hiba, amit cserélni kellene. Viszont a Suzuki-szalonban az egyik szerelő azt mondta, hogy Suzukinál még nem fordult elő, hogy vezérműláncot kelljen cserélni. Nagyon zavar, hogy másfél év alatt nem sikerült ezt a hibát korrigálni, és bevallom őszintén, hogy félek is, nehogy tényleg a vezérműlánc okozza a problémát és emiatt motorhibája legyen a későbbiekben!

Barbara

Kedves Barbara!

Ha az autó a normál terhelési zónáján kívül van - tehát olyan fordulatszám tartományban szeretnénk teljesítményt tőle, amire nem alkalmas - a motorban lejátszódó folyamatok miatt egy erős, csörgő hang lesz tapasztalható. Mondjuk a Pilis meredek útjain felfelé az ezer-egyszázas fordulat padlógázzal keresztezve, negyedik fokozatban = csirr-csörr! De az ön által leírt használati módok is hasonló tortúraként érik a dugattyúkat.

Ha a kellemetlen jelenség gyakrabban jelentkezik, és nem is kell hozzá különlegesen bántani az autót, akkor feltétlenül ellenőrzésre szorul az üzemanyag-ellátó rendszer, a gyújtásrendszer és a motorvezérlő egység minden komponensével együtt. Ha a motorba tekert gyújtógyertyák nem a motorhoz valók, vagy az üzemanyag-szivattyú nem szállít megfelelően, esetleg a vezérlő által érzékelt körülmények valótlanok: mindegyikük okozhat hasonló hibát. De ne felejtsük ki az üzemanyag minőségét sem a dologból - a beavatkozások előtt érdemes legalább egy teletankot kipróbálni egy, a szokottól eltérő benzinkúton tankolt prémium minőségű üzemanyagból.

A Suzukik vezérműlánca elég tartós darabnak bizonyul, a gyár nem ír rá csereperiódust: megbontása során, vagy a lánc kopása esetén szükséges csak a cseréje. A motor erőtlensége feltétlenül kivizsgálást kíván, azonban ennek alapvető feltétele, hogy a hiba tapasztalható legyen. Próbálja meg megfigyelni, hogy a probléma milyen körülmények közepette jelentkezik, hogyan hozható elő. A megállapított módot a szervizben hagyott autót vizsgáló kollégának átadva minden esély meglesz arra, hogy a panaszolt jelenség körvonalazható legyen. Ehhez azonban lehet, hogy akár néhány napig is a szervizben kell hagyni a kocsit, hogy a kivizsgálás megtörténhessen.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu