Csattog a sokat állt, szinte új Merci

2017.03.07. 17:17

Üdv Doki!

Egy kedves ismerősöm 2006-ban vásárolt egy Mercedes ML350 benzines autót újonnan. Az autót annyit használta az elmúlt évek alatt, hogy sikerült 15 700 km-t bele tennie. Néha beindította, ment vele egy kört, volt olyan, hogy két év műszaki között 400 km ment bele. Két évente olajat cseréltek, ha eszükbe jutott. A helyzet úgy adta, hogy én megvenném az autót tőle. Fűtött teremgarázsban állt más több autóval együtt, és ritka szerencsésnek érzem magam, hogy ilyen lehetőségem adódik. A napokban intéztük volna hivatalos dolgokat, és az autó beindításánál szelep hang jelentkezett, kopogott-csattogott. Az autót azonnal leállították és tréleren szerelőhöz vitték. Mivel jó ismerősök vagyunk, ezért igy érezte korrektnek, hogy átnézesse.

A lényeg, a szerelő azt mondta, hogy a szelepek, amik nyitva voltak, azok elkorrodáltak a levegő miatt. Szétszedték valamennyire a motort és áttakarítják, ami jövő hét elejére készülne el. Garanciát nem adnak, mert nem tudják megmondani, hogy a jövőben mire lehet számítani az autó élettartalmával kapcsolatban.

Közben én is enyhén elbizonytalanodtam, hogy mitévő legyek, de szeretném az autót azért a szívem mélyén. Szelepeket nem cseréltek csak takarítják, fűtött garázsban állt, elkorrodálhatott annyira, hogy ez komoly gondot okozzon a jövőben, ha még is megvenném? Nagy aggodalommal tölt el ez a helyzet ezért fordultam önökhöz, hátha tudnak valami használható információval szolgálni, ami segítene a döntésemben... mert lassan itthon már váló ok lett az ML Mercim :-)

István

Kedves István!

Ha az autó adatai valósak, akkor valóban kincset talált. Egy száraz, fűtött garázsban nem valószínű a korrózió jelenléte, az már inkább lehetséges, hogy a sokáig álló motor kenőanyag-rendszere részben leürült, és a szelephézag-kiegyenlítésért felelős üres hidrotőkék csattogtak a motorháztető alatt.

A rendszer kis járatás után elvileg légteleníti magát, utána csendben kellene működnie. Ha a szétszerelés-összerakás gyári metódusok alapján történt, és a visszakapott autó csendben jár, papírforma alapján nem várható probléma, de egy nullszervizt mindenképpen érdemes elvégeztetni az autón. 15 700 km: gyakorlatilag új autónak tekinthető. Sok sikert kívánok!

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu