Törött a nívópálca, ilyenkor mi van?

2018.06.14. 13:51

Helló doki!

2002-es 1.4 tdci Fiesta műanyag nívópálcájának letörött vége, pont a jelző rész felső kezdeténél. Ránézésre nem most, mert a törött ponton olajos a műanyag, kérdés, hogy okozhat-e problémát a letört pálca darabkája a motorban?

Péter

Kedves Péter!

Sajnos gyakori probléma, hogy az amúgy olajban futó, kenőanyaggal álladóan érintkező alkatrészeket olyan anyagból sikerül legyártani, amely nem bírja az olajat. Igaz lehet ez számos gyártó nívópálcájára - ami pont az olajszint környékén veszti el úgy a végét, mint a gyík a farkát - de sajnos a kartergáz-csövek is hasonló cipőben járhatnak típustól nagyjából függetlenül.

Az autó éves karbantartásakor érdemes a motortérben kicsit nézelődni, fogdosni, matatni, hogy az ember meggyőződhessen arról, hogy egyik (víz/levegő/olaj/karter) cső sem akar felhagyni tartósságával, mert az út szélén megoldást keresni sokkal rosszabb lesz. Az olajteknőbe esett centis darab ritkán okoz problémát, általában a karter alján elfekve várja a kiszabadítását, vagy rosszabb esetben az olaj-felszívókosárba ragadva teszi ugyanezt.

A Ford esetében nem kizárható, hogy valamelyik egyéb típus rendelkezik azonos méretű, de fémből készült nívópálcával, igaz ez leginkább próba/tapasztalat alapján működik. A pálca cseréje minél előbb javasolt, mert a kis turbódízel azért fogyaszthatja az olajat, leginkább autópályás üzemeltetés során, tehát viszonylag gyakran kell(ene) ellenőrizni a szintet.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.