Öreg bajor nehezen indul

2018.06.19. 17:34

Üdvözlöm!

BMW E30 318is M42b18. Meleg motornál leállítás után kb. 20 perccel nehezen akar indulni a motor és a benzinnyomás nem megfelelő. Ha beindult a motor a nyomás már megfelelő. Benzinpumpa csere után kezdődött ez a hibajelenség.

Ádám

Kedves Ádám!

A frissen beépített üzemanyagszivattyú környékén kell körülnézni, sajnos nem nagyon lehet megúszni az ismételt szétszedést. Egy "T" idommal rácsatlakoztatott nyomásmérővel azonnal láthatóvá válik a probléma, az üzemanyagrendszer leürüléséről lehet szó alapvetően.

Okozhatja ezt egy rosszul összerakott in-tank egység (a csövek, bilincsek, csatlakozók általában cserére szorulnak ilyen korú autó esetében), de akár maga a szivattyú is lehet hibás - ez márkás termék alkalmazása esetén nem annyira jellemző, habár a kínai nyomdafesték sok mindent elbír. A rendszerbe épített nyomástároló lényegében egy külön kamra, ha ezt valaki kihagyta a sorból, akkor is lehetnek problémák.

A szivattyú működése a kor megszokott sémája szerint történik: gyújtás ráadásakor néhány másodpercig fut a szivattyú, majd az első gyújtószikra (fordulatjel) megjelenésekor kap ismét vezérlést. Természetesen itt villamossági bibi is közbeszólhat, de az nem nagyon esne egybe a pumpa cseréjével. Hasonlóan nehéz melegüzemi indulást eredményezne az is, ha a motor hőmérséklete fals értékként kerül a vezérlőbe, vagy a mechanikus-torlólapos légtömegmérő kopott pályájú, esetleg tekergetés áldozata lett.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.