2018.08.08. 13:31

Kedves Autódoktor!

Egy 2007-es évjáratú Kia C'eed 1.6 CRDI-m van 72000 kilométerrel. Egy ideje észlelt hiba, hogy a motor alul nem akar húzni, nem elég nyomatékos. Hibakód kiolvasásnál nem találtak semmit. Menet közbeni próbánál a turbó megfelelően nyomott, mégis volt-van egy hatalmas lyuk a gázban. Alapjáraton nem rángat, kettes alapjáratról egyenletesen, de erő nélkül gyorsít, 3000-től viszont iszonyatosan megindul.

Hozzá kell tennem, hogy ez a motor a hiba előtt meglepően teljesített a 115 lóerőhöz képest. A hiba a gázolajszűrő cseréje után nem sokkal kezdődött, de úgy gondolom, ha nagy fordulaton kap elég anyagot, akkor kicsin is eleget szállít a rendszer. A kocsit csak én használom, viszont "orvos autó", többnyire rövid távon megyek vele.

Károly

Kedves Károly!

Az üzemanyagszűrő hibája esetén - azaz ha annyira levegős lenne a rendszer, hogy a teljesítmény is akadozna miatta - valószínűleg az indítás sem lenne a megszokott pöccintéssel megvalósítható, vagy ha igen - köszönhetőleg az intank szivattyúnak - akkor pedig erőteljes gázolajszaggal indulna a reggel és telne a nap. Sokkal inkább mégis a feltöltőrendszer/szivórendszeri tömítettlenség felé vizsgálódnék a motortérben, melyet a lovak hiánya közben kifújó/sivító/fütyülő hang is kísér a legtöbb esetben. Érdekes, előfordulhat, hogy kezdődő kifújás nem jár olajos lerakódással, csak a nagyobb turbónyomás nyit rést a hibás csövön.

Nem kizárható továbbá az EGR szelep részleges hibája sem - melyet egy kokszmentesítés is megoldhat, valamint a KIA/Hyundai típusok esetében a gázpedál jeladó is hordozhat magában problémát. Ha a menetteszt alatt több, egymással összefüggő paramétert vizsgál a kolléga a képernyőn keresztül, minden bizonnyal meglesz a kiindulási alap a hibakereséshez.

Remélem segithettem!

Gulyás Márk - www.deltamark.hu