Rejtélyes hang, lusta szervizek

2019.02.13. 10:41

Tisztelt Doki!

Chevrolet Cruze 1.6 16v 2009-es autóm gyorsításkor fémes rezgő csörgő hangot ad, kizárólag intenzív gázadásra és 1700-2000-es fordulat közt, minden sebességben. Amit még észre vettem rajta, hogy emelkedőn egyesben lassú haladásnál ugyanazt a hangot hallani, csak nem olyan intenzíven. Valami hajtásproblémára gyanakszom.

Elsőre azt gondoltam, valamelyik kipufogó dob vagy hővédő lemez rezonancia, de nem. Mindent átnéztem. Flexibilis cső új. Három szervizben jártam, de nem akarnak dolgozni az emberek úgy látom. Mert amihez már gondolkodni kellene vagy hibát keresni, az nem fekszik... Köszönöm a hasznos ötletet.

SR.

Kedves SR!

Meg kell védjem a szolgáltatóiparban dolgozókat kicsit, hiszen mi is ugyanabban a szektorban dolgozunk. Olyan szintű a munkaerő-hiány - nem csupán az autós üzletágakban, lehetne szó a villanyszerelőtől a burkolón át a vasutasig - hogy a napi rutintól eltérő feladatok elvégzésére nem nagyon marad idő.

Nem a gondolkodás mellőzéséről van szó, hanem annyi a feladat, hogy a morfondírozós, fejvakarós műszaki feladványok megfejtésére nehéz időszakot találni - nyolc rutinmelót pedig senki sem fog elengedni, amíg a trükkös hibákon visszavonulva töpreng a műhely sarkában.

A zsömlét az elkészült autókért adják, a napi fix rezsiköltség hatalmas, menni kell előre: ez a helyzet. Próbálja meg úgy megszervezni az autó szervizbe vitelét, hogy legyen néhány napjuk a kollégáknak a hibafelmérésre. Így, ahogy a napi rutin közben akad szabadidő - mert mindig lesz egy-egy váratlan rés a beosztáson - halad ez a feladat is előre. Egyelőre így lehet alkalmazkodni a mindenkinek kellemetlen zsúfolt szituációhoz. Ha több lesz a munkatárs, visszatér a készséges nyugalom is a mindennapokba.

Ha valós rezonanciáról van szó, akkor elsődlegesen azt kell megfejteni, hogyan lehet bármikor előcsalogatni a jelenséget, így azt akár az aknán is reprodukálni lehet - ami jelentősen megkönnyíti a hibakeresést.

Azt is el tudom képzelni, hogy inkább a motor csörgését hallja - ami az égéstérben keletkezik - vagy a Totalcar stúdiójában, höhöhö - látható nyoma nincs. Azaz van, de leginkább a célműszer képernyőjén az előgyújtás/befecskendezési idő/kopogásszabályozás értékei körül. Próbáljon meg néhányszor 100-as benzint tankolni és kérem, figyelje meg csökken-e a jelenség. Ha igen, ez lesz az irány.

Ha ugyanúgy tapasztalható a csörgés, akkor az aknás nézegetős téma az aktuális, vagy valami nagyon nem stimmel a keverékképzés/gyújtás körül. Ha a hang az új flexibilis cső beépítése utántól datálható, arrafelé keresendő a megoldás: hasonló áramlási hanggal már mi is találkoztunk, a cső belső kialakítása/a csövek illesztési hibája egy rezgősípot képzett a csövön belül.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu