A szelepfedél alól ömlik az olaj

2019.05.27. 10:40

Üdv,

A második szelepfedéltömítés-cserén vagyok túl, az első a legolcsóbb volt, a második mások tapasztalata alapján egy drágább, jobb minőségűnek vélt tömítés. Mindkét esetben nyomja az olajat, a motornak már nincs száraz része. Az olaj ugyanaz a 10w-40 amit mindig is használtam.

Van-e valami megoldás erre, hogy ne kelljen évente még plusz 1-2 literekkel megöntözni? Utána olvastam a tömítőpasztáknak is, de hol azt írják hogy a gumitömítés mellé kell, hol azt, hogy helyett. Mitsubishi Colt 1,3 1998 (4G13)

Gergő

Kedves Gergő!

Annak ellenére, hogy az autógyártók eltérően nyilatkoznak az új tömítés és a profi minőségű tömítőpaszta együttes alkalmazásáról, én diszkrét körbenézés után - hogy nem figyel-e valaki - mindig teszek az új tömítésre is egy finom réteget (finom a fenét, borzalmas íze van), főleg a nagy csavartávolságú, ráadásul műanyag fedelek esetén. A garanciális tömítéscsere senkinek sem jó, az olaj inkább maradjon belül. A harmadik csere előtt azonban vizsgáltassa meg a kartergáz-visszavezetés megfelelő működését, valamint érdemes azt is megfigyelni, a letisztított motor melyik részén kezd jelentkezni a szivárgás.

Az alapos megfigyeléssel segíthet a kollégának megoldani a szóban forgó talányt.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.