Padlógázra visszahőköl

2019.06.07. 16:04

Kedves Autódoktor,

Egy 2003-a 1.6 Fiat Stilo ferdehátúval rendelkezem és kb. egy hónapja el kezdett "dadogni". Amikor hidegen elindulok az autóval gázt adok és 1-es fokozat után, mintha megtorpanna az autó és inkább mintha visszaesne a sebesség. Néha úgy érzem, hogy csak az alap gázpedál lenyomásra reagál az autó és a 100%-osra. Akkor amikor tövig nyomom a gázpedált olyan, mintha ekkor kapná el a hirtelen a sebességet és hirtelen gyorsul fel az alatti gázpedál benyomásnál inkább visszamarad az autó. És a további fokozatoknál is ez van és kb. félig nyomva a gázpedált dadog az autó, meg mintha inkább elvenném a meglévő üzemanyag mennyiséget az autó elől.

Volt példa, hogy ilyen üzem után, amikor megálltam és üresbe raktam, le is fulladt. Mai napon már 1-es fokozatba rakva is közepes gázzal attól féltem, hogy lefullad amikor gázt adtam, csak majdnem tövig benyomott gázpedállal tudtam elinulni nehezen az autóval kilőve, kb. 90%-nál alacsonyabb gázpedál benyomás nélkül el sem tudtam volna indulni kuplung után, mert olyan volt, mintha nem kapna elég üzemanyagot a motor, hiába adtam gázt. Utána ma jó volt kivételesen. A motort alapjáratban hosszan figyelve kb. 10perc után alapjáratban is elkezdett "dadogni a motor és elkezdett rázkódni is.

Gyertyacserék meg voltak már 2hete. És az egyes henger, amelynek a trafója gyanúsan lötyögött annak a cseréje is. Üzemanyagszűrő csere régen volt. Akkumulátor télen gyanúsan lemerült, de vissza lett töltve, de gondolom akkumlátor ezt nem okozhatja. Elromlott generátor cseréje használtra kb. féléve történt.

Nem szeretnék minden lehetséges alkatrészt lecserélni, mert az nagyon drága mulatság lenne, így szeretnék tanácsot kérni,hogy mit csináljak, mi okozhatja, mert az autószerelőm lépésről lépésre ki akarja cseréltetni az alkatrészeket, de nem szeretnék úgy járni, hogy a 10. elem cseréje jelentse a megoldást, mire egy vagyont költöttem az autóra.

Kérem segítségét, hogy mit tehetnék ebben a helyzet és mi lehet vajon a probléma forrása!? Ferenc

Kedves Ferenc!

Ellenőriztesse az üzemanyagrendszer működési paramétereit, a rendszer fél perc alatt legalább 6 decilitert kell szállítson, az általános működési nyomás pedig 3,3 - 3,7 bar között kell legyen. Ha a panaszolt jelenség alatt a nyomás lecsökken/összeomlik, a tankszivattyú körül érdemes lesz megbontással is vizsgálódni.

A gyújtás ellenőrzése is alapvető fontossággal bír, a nem "lötyögő" trafó is lehet hibás, ahogy egy épnek látszó gyertya is áthúzhat.

A mechanikus kapcsolatot nélkülöző gázpedál szintén szerepel a hibaokok között, leginkább célműszeres vizsgálat elvégzése után kerülhet le a gyanúsítottak listájáról.

A fojtószelepház tisztításáról is tonnányi mennyiségű virtuális betű született már, a legjobb ha az általános, éves karbantartás részeként mindig elvégzésre kerül az ott felgyülemlett szennyeződések eltávolítása.

Legjobb memóriám szerint csak a tankszivattyú előtt található durva benzinszűrő a rendszerben, ha ennek legutóbbi tisztításakor erőteljes szennyezettség volt tapasztalható, méginkább aktuális az üzemanyagrendszer ismételt vizsgálata. Tizenhat év működés után az injektorok professzionális tisztítása/felújítása is indokolt lehet: ha a gyújtórendszer kizárható a körből, ebben az irányban is érdemes lehet vizsgálódni hengerkimaradás esetén.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.