Áztat a napfénytető a Volvóban

2019.07.11. 09:09

Üdv,

Volvo V50 gyári napfénytető árok első sarkaiban levő vízelvezetőkön nem távozik el a víz, hanem a műszerfal aljáról csepeg. Próba alkalmával a feltöltött árokba néhány másodperc után visszabugyborékoló levegő okán feltételezem, hogy a levezető cső valahol az alsóbb szakaszában eldugult. A nyomvonalat felderíteni, dugulást áttörni egy (MCU 2,5) 3 mm külső átmérőjű vezetékkel próbáltam. A drótot kb 10-12 cm-re tudtam csak bedugni. Az autó korábban a bal elején, a hiba jelenség előtt pedig a jobb elején javítva lett (sárvédő csere).

Hol helyezkednek el a levezető csövek? Hogyan takaríthatók ki?

Dezső

Kedves Dezső!

A V50 napfénytető-tálca vízelvezetői kissé túl lettek tervezve. Egy sima gumicső helyett egy formagazdag, több szakaszból álló egységet kell elképzelni az "A" oszlopban elvezetve. A kanyargós idomok azonban könnyen eldugulnak, viszont annál nehezebben takaríthatóak ki.

A legtöbb márkafanatikus a csövek kiszerelését és sima csővel való kiváltását javasolja. A műszerfal kiszerelésére nincs szükség, de a tetőkárpit első szakaszának és az "A" oszlopok burkolatának lebontására igen.

A művelet néhány szerelgetős óra alatt elvégezhető, a hátsó levezetőkkel nincs olyan nagy probléma szerencsére - itt a csere/átalakítás már nagyobb megbontást igényelne. A népszerű megosztón rengeteg videót talál a napfénytető-műveletekről: érdemes őket végignézni, sokkal könnyebben fog boldogulni a javítás közben.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.