Kettőstömegű cseréje után berezeg az autó

2019.07.20. 08:36

Üdv doki!

A szóbanforgó autó Opel Astra H kombi, 1,9 Diesel 150LE, 2005-ös évjárat. Cserélni kellett a kettőstömegű lendkereket, vele együtt cserélődött a kuplungtárcsa és a hidraulikus kinyomócsapágy is. A csere után az a kellemetlen jelenség áll fenn, hogy az autópályán, kb. 120-130-as tempónál elkezd berezegni az egész autó, ami a sebesség növelésével sem múlik el. Szerelési hiba vagy mi lehet az oka? A lendkerék csomagolásán írt valamit egy készülékről, amivel centrálni kellene szereléskor.

András

Kedves András!

A kuplung központosítása alapvető feladat, melyet nem is lehet kihagyni az összerakásból: nélküle a váltó felrakhatatlan. Próbálja ki azt, hogy pörgesse fel álló helyzetben a motort arra a fordulatszámra, ahol a rázás kezdődik az autópályás használat közben (kb. 2500-3000 körülire saccolnék).

Ha a kellemetlen rezonancia így is tapasztalható, a probléma valóban a motor/váltó környéken keresendő.

Ha azonban a probléma így nem, csak haladás közben jelentkezik, sokkal inkább a kerekek/futómű/féltengely irányában kell folytatni a hibakeresést.

Prózai ok, de igen kellemetlen például, ha az utólagosan felszerelt könnyűfém kerekek központosítója lemarad/megsérül a felrakáskor. Feltétlenül jelezze a javítást végző szerviznek a problémáját: egyrészt mindenkinek fontos a visszajelzés, másrészt pedig valószínűleg garanciálisan rendeződhet a probléma.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.