Remeg a motor, haldoklik az új lendkerék

2020.02.02. 09:47

Tisztelt Autódoktor!

Használtan vásároltam tavaly egy 2014-es 1,6 Tdci 115 lovas Ford Connect-et. Már akkor érezni lehetett üzemmeleg motornál alapjáraton 3-4 másodpercenként egy vissza-visszatérő kb 1-2 másodpercig tartó beremegést. Kettőstömegű csereérett volt, ezért újat kapott az autó, majd egy fél évvel később a porlasztókat is cserélnem kellett. A remegés megmaradt.

Hogy teljes legyen az öröm, a porlasztókhoz kapott kódokkal feltanították az autót, de a finomhangolás (amit az autó magán kellene, hogy végezzen menet közben) valahogy elmarad. Hallani lehet a motor terhelésekor “kerregő” hangot, ami a túltöltésből ered a szerelő szerint. Idő közben az új kettős tömegű 20 ezer km megtétele után kezd tönkremenni. Elvittem márkaszervizbe is, de igazság szerint fogalmuk nincs mi lehet. Motorcserét javasoltak. Tudom, hogy így nehéz erre mit mondani neked látatlanba, de remélem hasonlóval találkoztál már. A remegés összefügghet a többi problémával szerinted? Illetve mi okozhatja ezt? 

Sanyi

Kedves Sanyi!

Ha a motor extra vibrációktól szenved, a kettőstömegű lendítőkerék élettartama számottevően lecsökken, hiszen alapvető feladata a vibrációk elnyelése, amibe szép lassan belehal.

Ha az injektorok újak voltak, valóban a tulajdonságaikat pontosan leíró kódokkal a testükön, és a hozzávaló műszerrel lettek kódolva, a rendszer működőképes kell legyen. Való igaz, hogy a motorvezérlő folyamatos adaptációja rendkívül fontos, de a frissen feltanított befecskendezők esetében nem indokolt a rendellenes befecskendezés.

Ha a panaszolt remegés könnyen reprodukálható, a célműszeres, türelmes vizsgálat átütő eredményt hozhat. Ha az üzemanyag rendszernyomása nem megfelelően szabályozott, ha a kipufogógáz-visszavezetés hibája miatt a szívórendszer működése felborult, ha a lerakódások miatt a leszűkült járatokon nem megfelelő mennyiségű levegő áramlik, mind okozhat rendellenes motorjárást. Ahogy az is, ha a motorvezérlő adaptációi nincsenek a helyükön, rosszul lettek programozva, vagy javítás nélkül törlésre került néhány megtanult érték (pl. EGR/csappantyú vezérlés).

Mivel a motorvezérlőbe nem látunk bele, akár még egy szoftveres frissítés is megoldást hozhat, ha a mechanikai oldal rendben levőnek találtatik. A komplett motorcsere nagyon határozott lépés, ha a világ minden pénze sem számítana, nyilván jó lenne az új szív, de ez azért financiálisan nem biztos, hogy optimális lépés lenne.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu