Üzemanyagnyomás gondok a BMW-ben

2020.09.02. 14:35

Helló Doki!

Kérdéssel fordulnék hozzád. Az alany egy 2000-es évjáratú BMW E46 330d, M57-es a régebbi 306D1-es, 183 lovas motor. Néhány hete apró kis betorpanások jelentkeztek részterhelésen, amik odáig fajultak, hogy nehezen indul, bedadog, kihagynak a hengerek és lefullad álló helyzetben, alapjáraton 5-10 mp után a gépezet.

A motortérben lévő gázolajszűrőnél 2,7 bar üzemanyagnyomást mértem. A tankban lévő szivattyú 0,5 bart tud, a hossznyúlvány melletti másik pumpa 4,5-5 bar-t típusfüggően. Gyanúm szerint ez a szivattyú lesz a gond, hisz a motortérben csak 2,7 bar van, és dadogáskor ez is lejjebb esik.

Sejtésem szerint nincs meg a megfelelő nyomásépülés, ezért van égéskimaradás-fulladás. INPA programmal hibakódot nem produkál az autó, az injektorok megfelelőek, a common rail nyomás 350-400 bar alapjáraton, de be-be esik dadogáskor, majd lefullad. Terhelésen 1200-ra is felmegy. Reális a gyanúm az 5 bar-os szivattyúval?

Vagy valahol máshol keressem a problémát? NMK

Kedves NMK!

Fontos információ lenne, hogy a leírt nyomásokat mérted is az autón, a pumpák tesztje megtörtént, az aktuális adatokat írtad meg a levélben? A szivattyúk különálló tesztje javasolt, mind a működési nyomás és az időhöz kötött szállítási mennyiség tekintetében is.

A tankszivattyú tönkremenetele esetén az autó működőképes marad, de a külső előtápszivattyú hibája már azonnali üzemzavart/üzemképtelenséget is okoz. Ha a tankban erőteljes szennyeződés található, az is előfordulhat, hogy a tankszivattyú működésétől függetlenül lecsökkent keresztmetszeten jut csak a gázolaj a rendszerbe. A tank ellenőrzése/tisztítása egy javasolt lépés. De a leírtak alapján inkább a külső szivattyú után beépített kisnyomású nyomásszabályozó működését venném górcső alá, mert hiába szállít mindkét szivattyú megfelelően, ha a kis gonosz membrános szelep a gázolaj zömét egyből visszaküldi a tank felé.

Ha távolabbi úticélokat is teljesítenél a nem annyira fiatal géppel, a két szivattyú cseréjét alapvetően javasolnám, jelen teljesítményüktől függetlenül. A gyár által meghatározott életciklusukon már jócskán túlfutottak, gyakorlatilag bármikor bemondhatják az unalmast.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.