Citroen Xsara kormánya önállósulva, Opel hidegindítás, Yugo Skala ötsebességes váltóval, Suzuki Swift 1.0 Automata hidegen a Lágymányosi-hídon.
Alfa 33 vezérműtengely, Citroen BX egy zimankós reggelen, Corsa B kopogás, kispolski, Renault 5 Alpine ólompótlás, Felicia szervizkönyv, BMW vezérműszíj, rángató Jeep Wrangler.
Hátsó kipufogódob csere vált esedékessé autómnál (Opel Vectra 2.0i). Eredeti tervem az volt, hogy gyárit teszek fel. Azonban a totalcar oldalain éppen olvastam a kipufogókról irt cikket. Elgondolkoztatott, hogy érdemes-e feltenni egy utángyártottat (ha jól tudom pl. a Walker cég foglalkozik ezzel), vagy gyárit vegyek. Az árkülönbség majdnem 2-szeres (a gyári természetesen drágább).
Már írtam egyszer az autóm miatt, röviden: öreg Opel néha rángat. Nos bebizonyosodott, hogy csak akkor rángat, ha hajtva van. Ha csak szépen, nyugodtan megyek, nem engedem 140 felé, soha nem jelentkezik, csak 150 felett. (ez nem jelenti az én esetemben, hogy sportosan vezetnék, hàla a jó hosszú német autópályáknak. 5-ik fokozatban ilyenkor az autó kb. 3000 felett van valamivel ). Plusz információ ez neked ?
Egy 1991-es évjáratú Peugeot 405-os tulajdonosa vagyok. Tönkrement a hátsó torziós felfüggesztés (állítólag típusbetegség), amit csak a teljes hátsó híd cseréjével tudtak orvosolni. Egy bontott híd került beépítésre, ami azóta is teljesen jó. A gond az, hogy ez a bontott alkatrész egy későbbi évjáratú autóból származik, és erősebb mint a régi. Emiatt az autó hátsó része legalább 6 - 8 centivel megemelkedett, és feltűnően magas. Nagyobb sebességnél, oldalszélben határozottan romlott az autó stabilitása.
A problémám a következő: a kormány enyhe balra fordításakor az autó jobb elejéből morgó hang tör elő. Egyenesben nagyon halkan, de hallható marad, viszont jobbra forgatva a kormányt megszűnik.
Van egy Mistubishi Colt 1.3-as kocsim, 1991-es. Nagyon korrekt gép, apró hibáit fedeztem még csak eddig fel. Ebből egyre nem tudott egyszerű megoldást a szervizem. Az indexkapcsoló néha nem kattan be rendesen...
Nos, adott egy Opel Zafira, X-es sorozatú 1.8-as Ecotec motorral. A jelenség a következő: normál üzemi fordulatnál (2-3000 ford/perc) a gáz elvételekor a fordulatszám lezuhan kb. 500-ra, majd innen tér magához, és áll be a normális 850-880-as értékre.
Láttam egy cikket, melyben az író a piros üzemanyagra panaszkodott. Nekem is hasonlóak a tapasztalataim. Nehezen indult a kocsi, sot kigyulladt a kontroll lámpa. Visszaálltam a 95 oktánszámú benzinre...
Sokat elmelgeted a lelkiismeretes szereloket. Saját tapasztalatom szerint, de mások panaszait olvasva is ez a véleményem, "ilyen állat pedig nincsen", mint mondotta volt egy kedves tanárom. Tisztelet persze a kivételnek.
Hagy kérdezzem már meg, hogy hogy hogyan lehet egy 1.6-os Opel Ecotec motort -idézem- ilyen jelzőkkel illetni ??????? "Ez a motor amellett, hogy sportos teljesítményű, megfelelően takarékos üzemű is"
A közeljövőben szeretném kicseréltetni a kocsim vezérműszíját. (Mitsubishi Lancer 1.6 16V '92). Laikusként nem tudom, hogy ilyenkor milyen alkatrészt kell/érdemes még kicseréltetni, tehát a szerelő bármit mondhatna attól függően, hogy mekkora baleknak néz.
A 30 ezres revíziónál szóltam a "szakszervizben", hogy a jobb első fék gyakran sivító hangot ad. Nem melegszik, nem húz, csak hangja van. A szerelő srácok néztek nagy szemekkel, aztán közölték, hogy ez sajnos ilyen, tanuljak meg vele élni. Már kezdtem megszokni, de 50 ezer km-nél vasig kopott a jobb külső fékbetét.
Pár hete egy 1987-es évjáratú Opel Omega 2.0i CD személygépkocsival rendelkezem. Néhány dolog azonban nem működik benne, de ezeket szeretném sk. megcsinálni. Első problémám az utastérbe levegőt befújó ventillátor, ami egyáltalán nem forog. Próbálkoztam a szétszedéssel, de odáig nem jutottam, hogy a ventillátort ki tudjam szedni.
A SHELL kútnál rábeszéltek, próbáljam ki az új piros benzinjüket, kétszer tankoltam tele belőle. A fogyasztás azonnal felment fél literrel, és csak 10-12 tankolás után állt vissza az eredeti szintre, akkor is hirtelen.
A kerékfék munkahengereknek látatlanban mondom, semmi köze ehhez a morgáshoz. Ezzel az erővel a hátsó szélvédőt vagy a lámpaburákat is kicserélhették volna. Nem ismerem az autó futásteljesítményét, de így vakon vagy a hátsó fékpofák kopottságára, azaz ,,vason fogásra" tippelek, vagy behúzva felejtett kézifék következményeként a fölkeményedett pofák adnak ilyen hangot.
Marhául nem értek az autókhoz, úgyhogy óriási baklövést követtem el, amikor egy 16 éves R25-öst vásároltam. Mégis elégedett vagyok, mert az autó kényelmes, erős és pont olyan, mint amilyennek gondoltam. Egyetlen dologra nem számítottam, hogy a francia fruska apróbb kis figyelmességeiről soha nem fogom tudni, hogy csak ugrat, vagy tényleg akar tőlem valamit.
Az alábbi témában kívánom a segítségét kérni: a közeljövőben használt 1.8-as Audi A4-est szeretnék vásárolni (max. 4 évest). A kérdésem, hogy milyen motorral javasolja ezek közül: 1.8, 1.8 T, 1.9 TDI (városban és országúton/autópályán egyaránt használni fogom) ? Egyáltalán mire kell az adott típus (pláne használt A4-es) vásárlásakor odafigyelni, milyen típushibái vannak az A4-esnek? Érdemes-e tiptronic váltóval szerelt modellt beszereznem?
Végülis nem kapunk reklámpénzt azért, hogy szidjunk valamit. Én elég régóta próbálgatom, az elsők között próbálhattam ki a három és négypólusú gyertyákat egy üzleti kapcsolatom révén. Megmondom őszintén, a hárompólusú gyertyákat -főleg injektoros motorokban - sokkal jobbnak tartom, mint az egypólusúakat.
Másik eset: VW Polo II 1044 ccm. Megszakítós gyújtású és eszi a megszakítót, olyan 1000km-t bír egy. Több típust próbáltam, természetesen kondival együtt cserélve, és nem akarja az igazságot.
Kedves Autódoktor,
a jármű egy Pontiac LeMans 1.6i, igazi szerencsétlenség, Koreában rakták össze (Daewoo feliratú alkatrész hegyek mindenütt), Amerikában vásárolt, elvileg Opel Kadett/Deawoo Racer kompatibilis de ha baj van vele akkor sose...
Tartós, kb.15 perces 150 km/h feletti sebességnél kigyullad, ha gyorsítok vagy lassítok kialszik és csak egyenletes sebességre visszatérve gyullad ki ismét. 150 km/h alatt nem jelentkezik, ill. ha 4. seb. fokozatban hasonló fordulaton autózok szintén jelentkezik.
A Trabant egy tisztességes motorgenerál után bejáratva jó beállítás esetén 3. fokozatban kell, hogy ennyit menjen. A probléma adódhat nem megfelelő beállításból (gyújtás, porlasztó túlzott visszavétele).
Előzés közben kb. 100-nál a bal hátsó keréknél van valami túlnyomásos üzemanyagcső, és ez úgy ahogy volt kettétört (!), az üzemanyag pedig a hátsó futóművemet csontig áztatta, a motor meg nem kapott egy grammnyit sem a naftából. A többi autóson múlt hogy ezt a levelet írhatom neked, és baleset nem lett belőle.
Autóvásár előtt áll a családom. 3-4 éves alsó közép kategóriás autóra
gondoltunk, orosz gyártmány kizárva.
Egy válaszában olvastam, hogy a magyar utakat nem szeretik az európai utakra
készült francia autók.Kérdésem az lenne, hogy a terepjárókat leszámítva melyik típusok bírják a
legjobban az itteni utakat?