Xsara, Opel, Yugo, Swift

2001. február 1., 13:14 Módosítva: 2001.02.01 13:14

Citroen Xsara kormánya önállósulva, Opel hidegindítás, Yugo Skala ötsebességes váltóval, Suzuki Swift 1.0 Automata hidegen a Lágymányosi-hídon.

Az autódoktor válaszol

2001. január 30., 11:46 Módosítva: 2009.07.25 17:17

Alfa 33 vezérműtengely, Citroen BX egy zimankós reggelen, Corsa B kopogás, kispolski, Renault 5 Alpine ólompótlás, Felicia szervizkönyv, BMW vezérműszíj, rángató Jeep Wrangler.

Kipufogó, Escort, Scirocco, Bogár, Vectra

2001. január 29., 12:23 Módosítva: 2001.01.29 12:23

Hátsó kipufogódob csere vált esedékessé autómnál (Opel Vectra 2.0i). Eredeti tervem az volt, hogy gyárit teszek fel. Azonban a totalcar oldalain éppen olvastam a kipufogókról irt cikket. Elgondolkoztatott, hogy érdemes-e feltenni egy utángyártottat (ha jól tudom pl. a Walker cég foglalkozik ezzel), vagy gyárit vegyek. Az árkülönbség majdnem 2-szeres (a gyári természetesen drágább).

Felicia, Zafira, öreg Opel, alufelni, Civic

2001. január 26., 13:30 Módosítva: 2001.01.26 13:30

Már írtam egyszer az autóm miatt, röviden: öreg Opel néha rángat. Nos bebizonyosodott, hogy csak akkor rángat, ha hajtva van. Ha csak szépen, nyugodtan megyek, nem engedem 140 felé, soha nem jelentkezik, csak 150 felett. (ez nem jelenti az én esetemben, hogy sportosan vezetnék, hàla a jó hosszú német autópályáknak. 5-ik fokozatban ilyenkor az autó kb. 3000 felett van valamivel ). Plusz információ ez neked ?

Peugeot 405, ecotec utoljára, Astra,

2001. január 24., 14:02 Módosítva: 2001.01.24 14:02

Egy 1991-es évjáratú Peugeot 405-os tulajdonosa vagyok. Tönkrement a hátsó torziós felfüggesztés (állítólag típusbetegség), amit csak a teljes hátsó híd cseréjével tudtak orvosolni. Egy bontott híd került beépítésre, ami azóta is teljesen jó. A gond az, hogy ez a bontott alkatrész egy későbbi évjáratú autóból származik, és erősebb mint a régi. Emiatt az autó hátsó része legalább 6 - 8 centivel megemelkedett, és feltűnően magas. Nagyobb sebességnél, oldalszélben határozottan romlott az autó stabilitása.

Zúgolódó Toledó, gyertyaválasztás, Civic, Golf, Astra

2001. január 23., 19:25 Módosítva: 2001.01.23 19:25

A problémám a következő: a kormány enyhe balra fordításakor az autó jobb elejéből morgó hang tör elő. Egyenesben nagyon halkan, de hallható marad, viszont jobbra forgatva a kormányt megszűnik.

Colt index, Manta, Golf, nyelvi sportok

2001. január 22., 20:59 Módosítva: 2001.01.22 20:59

Van egy Mistubishi Colt 1.3-as kocsim, 1991-es. Nagyon korrekt gép, apró hibáit fedeztem még csak eddig fel. Ebből egyre nem tudott egyszerű megoldást a szervizem. Az indexkapcsoló néha nem kattan be rendesen...

Karburátor, Espero, Ecotec nyűg, Regatta

2001. január 19., 17:09 Módosítva: 2001.01.19 17:09

Nos, adott egy Opel Zafira, X-es sorozatú 1.8-as Ecotec motorral. A jelenség a következő: normál üzemi fordulatnál (2-3000 ford/perc) a gáz elvételekor a fordulatszám lezuhan kb. 500-ra, majd innen tér magához, és áll be a normális 850-880-as értékre.

Benzingondok, kipufogó, Golf, Maruti

2001. január 18., 19:49 Módosítva: 2001.01.18 19:49

Láttam egy cikket, melyben az író a piros üzemanyagra panaszkodott. Nekem is hasonlóak a tapasztalataim. Nehezen indult a kocsi, sot kigyulladt a kontroll lámpa. Visszaálltam a 95 oktánszámú benzinre...

Csikorgó Tipo, lelkiismeretes szerelők, gyönge Vanette, füstölő 405-ös

2001. január 17., 21:03 Módosítva: 2001.01.17 21:03

Sokat elmelgeted a lelkiismeretes szereloket. Saját tapasztalatom szerint, de mások panaszait olvasva is ez a véleményem, "ilyen állat pedig nincsen", mint mondotta volt egy kedves tanárom. Tisztelet persze a kivételnek.

Fiesta, sportlégszűrő, Audi 200, Ecotec

2001. január 16., 11:22 Módosítva: 2001.01.16 11:22

Hagy kérdezzem már meg, hogy hogy hogyan lehet egy 1.6-os Opel Ecotec motort -idézem- ilyen jelzőkkel illetni ??????? "Ez a motor amellett, hogy sportos teljesítményű, megfelelően takarékos üzemű is"

Lancer, Vectra, Toledo, Civic

2001. január 15., 12:52 Módosítva: 2001.01.15 12:52

A közeljövőben szeretném kicseréltetni a kocsim vezérműszíját. (Mitsubishi Lancer 1.6 16V '92). Laikusként nem tudom, hogy ilyenkor milyen alkatrészt kell/érdemes még kicseréltetni, tehát a szerelő bármit mondhatna attól függően, hogy mekkora baleknak néz.

Brava, Seicento, Lada, Sunny

2001. január 12., 11:16 Módosítva: 2001.01.12 11:16

A 30 ezres revíziónál szóltam a "szakszervizben", hogy a jobb első fék gyakran sivító hangot ad. Nem melegszik, nem húz, csak hangja van. A szerelő srácok néztek nagy szemekkel, aztán közölték, hogy ez sajnos ilyen, tanuljak meg vele élni. Már kezdtem megszokni, de 50 ezer km-nél vasig kopott a jobb külső fékbetét.

Omega, 5w 40 olaj, Renault 5, gyertya

2001. január 11., 13:07 Módosítva: 2001.01.11 13:07

Pár hete egy 1987-es évjáratú Opel Omega 2.0i CD személygépkocsival rendelkezem. Néhány dolog azonban nem működik benne, de ezeket szeretném sk. megcsinálni. Első problémám az utastérbe levegőt befújó ventillátor, ami egyáltalán nem forog. Próbálkoztam a szétszedéssel, de odáig nem jutottam, hogy a ventillátort ki tudjam szedni.

Piros benzin, Suzuki 1.3, Vectra, öv

2001. január 10., 12:34 Módosítva: 2001.01.10 12:34

A SHELL kútnál rábeszéltek, próbáljam ki az új piros benzinjüket, kétszer tankoltam tele belőle. A fogyasztás azonnal felment fél literrel, és csak 10-12 tankolás után állt vissza az eredeti szintre, akkor is hirtelen.

Opel Ecotec, Golf II, Samara, Ibiza

2001. január 9., 11:20 Módosítva: 2009.07.25 17:23
2

A kerékfék munkahengereknek látatlanban mondom, semmi köze ehhez a morgáshoz. Ezzel az erővel a hátsó szélvédőt vagy a lámpaburákat is kicserélhették volna. Nem ismerem az autó futásteljesítményét, de így vakon vagy a hátsó fékpofák kopottságára, azaz ,,vason fogásra" tippelek, vagy behúzva felejtett kézifék következményeként a fölkeményedett pofák adnak ilyen hangot.

R 25, Vectra, Omega, Suzuki

2001. január 5., 12:23 Módosítva: 2001.01.05 12:23

Marhául nem értek az autókhoz, úgyhogy óriási baklövést követtem el, amikor egy 16 éves R25-öst vásároltam. Mégis elégedett vagyok, mert az autó kényelmes, erős és pont olyan, mint amilyennek gondoltam. Egyetlen dologra nem számítottam, hogy a francia fruska apróbb kis figyelmességeiről soha nem fogom tudni, hogy csak ugrat, vagy tényleg akar tőlem valamit.

Audi A 4 vásárlása, Skodaöv, Punt-mosás, R 19

2001. január 4., 11:26 Módosítva: 2001.01.04 11:26

Az alábbi témában kívánom a segítségét kérni: a közeljövőben használt 1.8-as Audi A4-est szeretnék vásárolni (max. 4 évest). A kérdésem, hogy milyen motorral javasolja ezek közül: 1.8, 1.8 T, 1.9 TDI (városban és országúton/autópályán egyaránt használni fogom) ? Egyáltalán mire kell az adott típus (pláne használt A4-es) vásárlásakor odafigyelni, milyen típushibái vannak az A4-esnek? Érdemes-e tiptronic váltóval szerelt modellt beszereznem?

Négykörmű gyertyák, Suzuki, régi Skoda-öv

2001. január 3., 11:13 Módosítva: 2001.01.03 11:13

Végülis nem kapunk reklámpénzt azért, hogy szidjunk valamit. Én elég régóta próbálgatom, az elsők között próbálhattam ki a három és négypólusú gyertyákat egy üzleti kapcsolatom révén. Megmondom őszintén, a hárompólusú gyertyákat -főleg injektoros motorokban - sokkal jobbnak tartom, mint az egypólusúakat.

Golf II, Lada 2105,

2001. január 2., 10:10 Módosítva: 2009.07.25 17:23

Másik eset: VW Polo II 1044 ccm. Megszakítós gyújtású és eszi a megszakítót, olyan 1000km-t bír egy. Több típust próbáltam, természetesen kondival együtt cserélve, és nem akarja az igazságot.

Punto, Pontiac, Swift

2000. december 28., 12:30 Módosítva: 2000.12.28 12:30

Kedves Autódoktor,

a jármű egy Pontiac LeMans 1.6i, igazi szerencsétlenség, Koreában rakták össze (Daewoo feliratú alkatrész hegyek mindenütt), Amerikában vásárolt, elvileg Opel Kadett/Deawoo Racer kompatibilis de ha baj van vele akkor sose...

Sunny,

2000. december 27., 13:46 Módosítva: 2000.12.27 13:46

Tartós, kb.15 perces 150 km/h feletti sebességnél kigyullad, ha gyorsítok vagy lassítok kialszik és csak egyenletes sebességre visszatérve gyullad ki ismét. 150 km/h alatt nem jelentkezik, ill. ha 4. seb. fokozatban hasonló fordulaton autózok szintén jelentkezik.

Karácsonyi lelkifröccs

2000. december 26., 13:35 Módosítva: 2000.12.26 13:35

A Trabant egy tisztességes motorgenerál után bejáratva jó beállítás esetén 3. fokozatban kell, hogy ennyit menjen. A probléma adódhat nem megfelelő beállításból (gyújtás, porlasztó túlzott visszavétele).

Suzuki 1.3 és 1.0 automata, Astra vásárlás

2000. december 25., 12:35 Módosítva: 2000.12.25 12:35

Előzés közben kb. 100-nál a bal hátsó keréknél van valami túlnyomásos üzemanyagcső, és ez úgy ahogy volt kettétört (!), az üzemanyag pedig a hátsó futóművemet csontig áztatta, a motor meg nem kapott egy grammnyit sem a naftából. A többi autóson múlt hogy ezt a levelet írhatom neked, és baleset nem lett belőle.

Japán vs. német, Audi 100, Seat lambda szonda

2000. december 22., 13:14 Módosítva: 2000.12.22 13:14

Autóvásár előtt áll a családom. 3-4 éves alsó közép kategóriás autóra gondoltunk, orosz gyártmány kizárva.
Egy válaszában olvastam, hogy a magyar utakat nem szeretik az európai utakra készült francia autók.Kérdésem az lenne, hogy a terepjárókat leszámítva melyik típusok bírják a legjobban az itteni utakat?