A legérdekesebb, hogy néha (melegedéstől csaknem függetlenül) mintha megtáltosodna, egész jól megy. Megjegyzem, ez nagyon ritka.
Gondolom a szerelő rátekert egy néhány fok előgyújtást a motor elosztójánál és kinyomta a szemét. Na, ez a tipikus "így ne" esete!
A tulaj a Suzukijához vette tavaly, de mivel már másik autója van, már nincs rá szüksége a Barum gumikra. Mire kell figyelnem?
Ott kezdődik a dolog, hogy nehezen indul be az autó, majd egy darabig "rángat", meg lefullad gázadáskor.
Ha sokat kap, fordulaton is, az javítható. Írd meg a motor gyártási kódját és megírom, mi a teendő.
Ez ördögi körbe vezet: teljesítmény csökkenés és fogyasztás növekedés, mert nyomni kell, mint süket az ólajtót, hogy haladjon is a kocsi.
Ha elájul az adagoló, szerencsés esetben csak néhány ezer km múlva? Rájössz, nem volt értelmes dolog így spórolni. A javítás drágább, mint a rendes gázolaj!
Egyáltalán szeretik még a tolvajok ezt a márkát? Légyszíves írd meg mi a véleményed, nem szeretnénk ugyanis karácsony reggelre autó nélkül maradni.
5-8 mp-en keresztül pörgeti az önindító. Akkor köhög kettőt és szépen felpörög, majd az esetek 60 százalékában szépen lassan elejti a fordulatot és megáll.
Ha huzamosabb időre leállok, induláskor a fékpedál kemény, olyan, mintha le sem lehetne nyomni, természetesen a fék alig fog.
Szervizről szervizre vittem már, de a probléma nem oldódott meg. Gyújtás, vezérlés rendben (műszerek szerint). Lassan már az őrületbe kerget az autó.
Az utóbbi időben a km-óra (elektronikus, nincs spirál!) - teljesen rapszodikusan - hol mutat, hol nem. Amikor éppen áll akkor a digitális számok (összes km és napi km) is állnak.
Na, mire azon a szellőzőn becsiklandozod az olajat, ősz hajú öregapó leszel. A fenti viszonylag szép átmérő ugyanis lejjebb két milliméterre csökken.
Autópálya menetben 120-130-as tempó körül nekünk is kigyulladt a motorelektronika visszajelző sárga lámpája, amely 10-20 másodpercig égett, majd csendben kialudt.
Tempósabb gyorsításnál (motor kihúzatva 5500-6000-ig) 2-ból 3-ba váltásnál, ha a fordulatszám nem esik ~4000 alá, akkor recseg a váltó.
Ha a gázpedált lassan nyomva emelem a fodulatszámot, akkor a vibráció erősödik majd kb. 950-es fordulatszám fölött megszűnik. A márkaszervizben lekérdezték a motorvezérlőt, az hibát nem jelzett.
Utóbb észleltem, hogy az autó balra húz. Az autószerelő megállapította, hogy az első kerekek dőlése +10 és mínusz néhány fok. Közlése szerint ezt a Skodáknál állítani nem lehetséges.
Van hogy kanyar után, lassításkor, gyorsításkor, döccenő esetén jelez be, sőt teljesen egyenes sima úton is gyulladt már ki. Ekkor természetesen az ABS inaktívvá válik.
Mikor leértünk az autópályáról és a "nyugis" városi forgalomban jöttünk, akkor vettem észre, hogy az alapjárat (ami eddig jó volt) ingadozik (kb. 500 és 1000 között).
Senki nem tudja megmondani azt, hogy mikor kell gyertyát cserélni, és egyáltalán milyen típus ajánlott bele. És az sem világos hogy miért szintetikus olaj kell bele, és milyen típusú.
Amióta ily' hideg reggelek vannak, hideg indításkor egy henger nem akar magához térni néhány percig. Köhög és füstöl a kicsi. Bár ha egy kicsit felpörgetem ripsz-ropsz magához tér.
Észrevettem, hogy mindkét első féknél a belső oldali fékbetétek kopottabbak, mint a külsők.
A jelenség a hideg motor rázásánál erősebb, tehát ha meleg a motor, alapjáraton és annak közelében (kb. 2000) jól érezhetően ráz.
Indítás után a felemelés helyett leengedi az autót teljesen. Van, hogy csak a bal oldal van lent indítás előtt, ilyenkor indítás után hozzáengedi a jobb oldalt is.
A '80-as évek elején vásárolt és azóta tárolt HTO vajon felhasználható-e üzemanyagként a mai dízel autókban?