A kopogásérzékelő szenzorja ment tönkre. Ez érzékeli, ha ún. "detonációs égés" lép fel a túl nagy előgyújtás miatt, és visszább szabályozza az értéket, hogy a jellegzetes csörgő hang elmúljon. Nem a fülnek kellemetlen volta miatt, hanem mert a motor károsodhat.
Ha kétütemű a kis aranyos, akkor csak a fűtésdob cseréje hozhat némi javulást. A cserekor érdemes átnézni a levegő keverő csappantyúkat és a működtető bowdeneket, rendesen elzárják-e a hideg levegő útját mikor fűtésre kapcsolsz?
Egy hónapos Skoda Fabia Sedanom van, Comfort változat, 1700 km-rel, az öreg 68 LE-s motorral. Mostanában váltáskor, amikor a kuplungot engedem felfelé alulról olyan kotyogó, koppanó, "klattyogó" hangok hallatszanak, rövid ideig.
Közben én azért megkeresném a gyár magyarországi képviselőit is, nem hagynám a dolgot a szerviz berkein belül "sorvadni". (A fociból jól ismert "időhúzás 11-es alapon!") Szóval határozott és rámenős lennék azért a kis pénzért, amiért hibátlan új kocsit vásároltattak velem, megfelelő javítási és szerviz hálózatot ígérve, garanciával!
Ha a csövek túl kemények, mikor már meleg a motor, és buborékol a kiegyenlítő tartályba, vagy a hűtőbe, akkor bizony kezdődő hengerfej baja támadt a kozák Mercinek! A Moszkvics hengerfej sosem reped, de el tud vetemedni, amin síkolással a gépműhely segít.
Azt vettem észre, hogy nincs fékem. Teljesen beesett, ellenállás nélkül. A fékolaj meg rendszeresen elfolyt. Elvittem a szerelőhöz, és azt mondta, hogy a főfékhenger szétrohadt. Kicserélte egy újra. Két hétig megint volt fék, aztán újra elromlott.
Újra kell ellenőrizni az összes beállítást, beleértve a vezérlést is olyan mélységig, hogy a főtengelyen lévő szíjkerék saját anyagából kiképzett vezető ékje nincs-e megrepedve, elválva? Ilyenkor ugyanis "sétál" a vezérlés és jó darabig ezt a tünetet okozza, utána meg egyszer minden átmenet nélkül elszáll és találkozhatnak a dugattyúk a szelepekkel. Az pedig gázos!
Azzal az olajjal járj, ami ennek a típusnak elő van írva! Abból viszont minőséget neki! Az olaj viszkozitása nem csak a hőterhelés függvénye, hanem az alkalmazott illesztéseké is a forgattyús hajtóműben. Ha óvni akarod a motort, inkább ellenőrizd a légtermosztátok pontos és megfelelő nyitását. Esetleg építtess be egy téli üzemben elzárható tartalék olajhűtőt, mely nyáron a kánikulában igen jó szolgálatot tesz a megfelelően visszahűtött olajjal!
Audi dízel közelebbről, ugráló Kadett Nem ártana ellenőrizni a motor vezérlését sem, mert a vezérműtengelyen a szíjkerekek mindkét végén ék nélkül, az anyag és a kialakítás következtében létre jövő önzáró erőt kihasználva, vezető ék nélkül vannak rögzítve. Általában egy ilyen korú öthengeresnek már nem is mindig eredeti a hűtője, sőt néha nem is dízel hűtő van benne!
A nitrohigító dízel gépeknél TILOS! Nagyobb a kompresszió és hazavágja a motort. Egy dízel üzemanyag rendszer tisztítása komolyabb szakmai tudást és műhelyt igényel, házilag nem érdemes barkácsolni, mert kétes az eredmény! Például a tank búvárcsövén is van egy szitaszerű előszűrő, amit nem egyszerű becserkészni.
Fogott az a fék, csak kicsit, miután a pedálhoz közelebbi fékkör pukkant ki. A munkát nem minősítem, sem a fékcső forrasztással elkövetett szándékos közúti veszélyeztetés mértékét. De az a jóember nagy barom, ha nem cserélte ki azt a fém fékcsövet
Szakember a hidraulikus szelepemelő hibáját jelölte meg, s cserét javasolt. A cserével csak az a probléma, hogy ugye 24 ilyen szelepemelő már elég súlyos összegbe kerül, miközben valószínűleg nem mindegyik problémás. A kérdésem rögtön az volt, hogy miért nem csak a hibás szelepemelőt cserélik.
Csak több gázfröccsel lehetett felpörgetni 2500 fölé, ahol már hajlandó volt kimozdítani az autót, addig semmi ereje nem volt. És persze közelében sem volt régi önmagának, erőtlen, gyenge volt. Elvittem szervizbe, gyertyacsere, egy gyújtáskábel légszűrő cseréje, utána az autó szépen működött.
Cégem nemrég két új BMW-t is vásárolt, egy 318-ast, és egy 316-ost. A 318-as eddigi 6 ezer km-e alatt üzemanyagból 9,6 literes átlagfogyasztást (többnyire város) és mindösszesen 1 liter kenőolaj-fogyasztást produkált.
Ha azt is meg tudod írni a motor- és alvázszám mellé, volt-e sérülve és melyik részén, az külön segítség, mert el tudom dönteni, az elektromos vezetékkötegben lehet-e a hiba, esetleg a váltó vezérlő elektronikában, vagy pedig egy szenzor, vagy valamilyen más mechanikus hiba okozza-e a bajt.
Ebből írtam a kandidátusi disszertációmat, mert megvert a sors egy ilyen gépszörnnyel. Ha a digit műszerfalas, akkor a váltója és a trip computere állandóan a gyenge pontja. Illetve a váltó "over drive" fokozata. Ha a mutatós műszerfalas, akkor a motor a gyengébb pontja.
A gondom az, hogy nagyon érzékeny a oldalszélre. Több Puntónál nagyobb gépkocsit vezettem már, de azok közül semelyik nem viselkedett ennyire támadólag oldalszélben. A gépkocsi előadóm (és kollégák szerint), ez nem gond, csak kicsi a kocsi, nincs súlya stb.
Van nekem egy 1991-es 2.2 literes automata Honda Accordom. A következő lenne a kérdésem: normális-e, hogy az autó városban kb. 16 litert fogyaszt 100 km-en? Azt meg kell mondjam, nem vezetek valami lassan. Amennyiben ez az érték túl magas akkor mi lehet a baj?
Időnként úgy tesz mintha pumpálnám a gázpedált. Ilyenkor gyakori a kipufogó felöl jövő szörnyű fémes recsegő hang is, ha alacsony fordulaton gázt adok. Sokszor megyek folyamatosan fékezve a rakparton, mert magától hetvennél vinné a motor az autót.
Mivel Budán lakom, elég sokat megyek emelkedőn. 2000-ig semmi, aztán turbótűz. Szóval alul álmos kicsit. Szerinted egy BONTEX - dicsérted - sportlégszűrő nem javítana ezen? A szerelőm szerint - ahogy te is szoktad mondani - át kell ezt gondolni.
De ha van egy ismerős szerelő, miért a márkaszervizben kell olajat cserélni? Ha a garancia miatt, akkor a következő cseréhez a hónod alatt vinni kell az olajat, és ragaszkodni kell ahhoz, hogy jelen lehess, mikor azt töltik a motorba!
A legutóbbi szerviznél a szerelő arra hívta fel a figyelmem, hogy a motorban túlzott, egészségtelen lerakódás található. De azonnal hozzá is tette, hogy ez nem olyan vészes, ettől nem fog leállni a motor és akár 500 ezer km-ig is még elmegy.
A fék a kocsi mozgási energiáját alakítja át hőenergiává! Az Opel Kadett, Corsa, Ascona és Omega hasonló évjáratú modelljeinél amúgy sem szerencsés konstrukciójú az első fék szerkezete. Könnyen berohadnak a tuskók csúszkái és ez önmagában is túlmelegedést okozhat.
Ha a kocsiban csakugyan 35 ezer km van, nem lehet ilyen hibája, vagy valami kuplunggyilkos falábú rollerbajnok használta. Ugyanis ez a jelenség a kuplungtárcsa kopása miatt van. Jelzi, hogy még nem csúszik meg a tengelykapcsoló, de már a határ közeléig kopott a tárcsa!
A Doki által eddig megválaszolt kérdéseket autótípus szerint kereshető formában itt böngészhetik olvasóink.