A futóművével van problémám, ugyanis enyhén morgó hangot hallat. Ez a hang 120-tól felfelé átmegy egy enyhébb darálásba és autópályán enyhe kanyarnál ez a zaj felerősödik, egyenesben mérséklődik.
Kicsit zajos, meg rozsdás, de azért jól megy. A fogyasztása is 4,5-5,5 között van, egyetlen problémám, hogy baromira füstöl. Mikor megvettem, a motor meleg volt, és szinte alig füstölt, de azóta olajat és levegőszűrőt cseréltem, és még jobban füstöl.
Vectra olajfolyás, Polo rendbetétel Vagy hibás szerelés az oka (éljen Mekk Elek!), vagy a szimmering főtengelyen kiképzett és köszörült záró felülete kopott, esetleg sérült. Oda kellene figyelnie a szerelőnek, mert ennyi cserét már nem lehet a kocsira és a véletlenre fogni!
Ha iszapos a tank, a szűrő miért nem dugult el, sűrűn egymás után és sokszor? Az adagoló a savgyantától ennyi idő után miért nem állt be? A víz és a savgyanta kosz nélkül is azonnal hazafeszíti egyszerre az összes porlasztót, úgy hogy a motor nem is üzemel, csak brekeg, és úgy kopog, mint egy rossz honvédségi Csepel a bontóba menet!
Helló, ez megint a fék! Mi a francért nyúl bele átalakítani egy olyan Mekk Elek, aki hülye hozzá? Add össze az egy-két métert, amit az ALB blokkolásgátló jelent és még a másik ugyanennyit, amit a jó fék hozzátesz. Egyszer még komoly bajtól menthet meg!
Ki kell csettinteni a hóra a maszek PVC perselyeket és megfelelő illesztéssel bedörzsárazott jó minőségű perselyekre cserélni! Azt is meg kell nézni, nem felejtették-e el átfúrni a zsírzó gomboknál az új perselyeket, mert ez a gyakori kis mulasztás okozza sokszor, hogy a kis kolbászfüstölő első futóműve nem zsírozható rendesen!
Aztán még nézd meg az elosztó fedél alatt található rotort, ha abban röpsúlyos fordulatszám korlátozó van, lehet hogy annak a rugója ki van lágyulva és már a ráírtnál alacsonyabb fordulaton leszabályoz!
Nem tudom, de ilyenkor szívesen megkérdezném azt, aki javította a motort, mit szól ehhez az eredményhez? Szerintem kicsit azok a kollégáim is pirulnak ilyenkor, akik csak az érdekesség kedvéért olvassák ezt a rovatot. Ha van ilyen szakember, érdekelne, mit szól ehhez a gyűrűzéshez.
Készülj rá, bárhova mész vele, hogy nem csak a hátrameneti egységet fogják javítani, vagy csak akkor lesz rá garancia! Bár a tapasztalatom nekem is az, hogy az utcáról beesőt a már említett helyen leveszik, mint a kalapot!
Visszanéztem és az eddigi leveleidet is mind megválaszoltam, tehát haragról szó sem lehet! Tudod másnak is van gondja az autójával és a sok kérdés miatt nekem is idő amíg a napi munka és a család után le tudok ülni a computer mellé. Meg aztán én sem Duracellel üzemelek és 4-5 órai alvásra is kell az idő. A lehetőségekhez mérten azért igyekszem, ok?
Seat Ibizámban valóban nem kell az olajat cserélni a váltóban (manuális), és ha mégis kell, vajon milyenre cseréljem le? Az autóhoz kapott útmutatóban nem találtam meg a kérdésemre a választ.
Tényleg nem akarok senkit sem megbántani, de egy szerelő ne az ügyfél autóján tartsa az önképző köri gyakorlatot. Ennyi idő alatt, mióta azt tanácsoltam, hogy el kell vinni egy komoly szervizbe, az egyenetlen beállításból eredő mechanikai túlterhelés már komolynak nevezhető káros kopásokat is előidézhet a motorban!
Keress meg, ha már megvetted a kocsit. Gondolom a motor gyenge állapota miatt az ára is humánus. Látni kell, hogy milyen motor is van most benne és hogy mivel helyettesíthető, mert nem árt, ha a motor és a váltó össze is szerelhető egymással.
De ugye nem szerelő mondta azt az ökörséget az automata váltóról? Szerintem inkább valami önjelölt titán, aki továbblépni lusta öreg szakik "mindenható" véleményét hallotta, amivel a saját igénytelen lustaságuknak próbáltak meg ideológiát teremteni!
A főtengely csapágyhiba, mint alternatíva nem tűnik túl valósnak, ennek biztos jele volna, ha hidegen indított motor esetében két-három sec ideig jellegzetes kopogó hangot hallat a motor. Csak ennyi idő után alszik el az olajnyomás kontroll lámpája is, egyidejűleg ezzel megszűnik az éles kopogás is.
Mivel sokszor vagyok Németországban, elvittem egyszer egy német Fiat-szervizbe is, hogy nézzék meg. Ott hagytam nekik éjszára, hogy reggel megfigyelhessék a problémát. Ők se találtak semmit (de persze fizethettem egy halom pénzt).
Az átvételkor felhívták a figyelmemet az első 1500 km alatti bejáratás fontosságára, de igazából sem az eladók, sem a kocsi dokumentációja nem árulja el, pontosan mire is kellene figyelnem. Most nem pörgetem 2500-3000 fölé, illetve nyugisan indulok és megyek. Ez elég, vagy van még valami, amire oda kellene figyelnem?
A hátsó felfüggesztés jellemző hibája a váznyúlvány komoly mérvű korróziója következtében fellépő "lélegzése". A hátsó híd felett és a karosszériához csatlakozásnál komolyan meg kell vizsgálni, nem készül-e kiszakadni a hátsó futómű?
Városban nem is lehet sokkal kevesebb a fogyasztás ennél a típusnál, pláne ha nem egy karburátoros a lelkem. 2500 alá menni magasabb fokozatban nem túl szerencsés, mert ennek a motornak ott már komolyan leesik a forgató nyomatéka és károsodhat a forgattyús hajtómű csapágyazása is a rövid lökethossz miatt fellépő rezgések következtében.
Nem tudom milyen gázrendszer van a kocsiban, nem kötötték az orromra, viszont drága volt, és az elektronika nem szabályozható. Soha nem tankoltam palackból, a félelmemet elég volt legyőzni mikor Belgiumban önkiszolgáltam magam, mert itt az összes gázkút ilyen.
Ettől komolyabb védelmet is könnyen ki tud iktatni egy közepesnél csak kicsit gyengébb képességű, nem túlzottan bedrogozott tolvaj. Egy komolyabb tolvajnak pedig a gyári indítókulcsban lévő immobilizer pótlása, illetve kiiktatása sem jelent gondot akkor sem, ha műholdas nyomkövető van a kocsiban.
Ha már szétszerelted a féket és nem tudtad megjavítani, bocs de nem adok tanácsot. Ez nem lottó, hanem egy permanens biztonsági berendezés, amihez csak az nyúljon, aki ért is hozzá! Nem csak a saját életedet, testi épségedet kockáztatod vele, hanem másokét is. Ezt aztán vedd is komolyan, mert nem minden ajtó feléd eső oldalán van kilincs és kulcs!
Elsősorban egy alapos motorrevíziót javasolnék, méghozzá olyat, melynek során biztos, hogy minden szükséges alkatrész belekerül a motorba, nem csak a számla részévé válik! E revízió során a kocsi valamennyi alap beállítását ellenőrizni kell. (Vezérlés, előgyújtás, gyújtás szabályzó, üzemanyagnyomás, hőmérséklet szenzor ellenállási érték, stb.)
A gyári 0,75 lityit honnan veszed? Ha jó a motor és nem kopott, valamint a jelzett visszavezető szelep is OK, netán jó minőségű olaj is van a motorban, két olajcsere közt nem fogy el maximumról a minimumig! 160 ezer km-nél sem kellene 1000 km-enként 1-2 dl-nél többnek fogynia. Milyen olaj van a motorban és mennyit futott?
Most már kezd az említett márkaszerviz képességeivel tele lenni a hócipőm. Kérlek segíts megoldani a zörgést, mert unom már a villamosmegállóban állók kíváncsi tekintetét, amellyel azt vizslatják, hogy van-e esélyük látni, amint egy Francia Álom atomjaira hullik.