Az első hibát a sebességváltó nyeles tengelyének csapágy kopása okozza, ez sajnos típusra jellemző. A főtengely végében levő tűgörgős csapágy cseréje önmagában kevés. Ha a másik végén levő csapágyat nem cserélik, hamarosan újra hallhatóvá válik a hang! A második és ütemesen hallhatónak leírt hang vagy kerékcsapágy kopottságára utaló hang, vagy a hátsó fék szerkezetben lévő kisebb hibára utal!
Ez egy takarékos üzemű dízel gépkocsi és nem egy versenyautó. Lehet, hogy a környezetvédelmi igazolólap kiadásakor valamikor az adagolón az ún. dózis csavart egy kicsit túlzárták és emiatt egy kicsit, -de nem komoly mértékben- vesztett a végfordulatából. Ez sajnos sűrűn fordul elő. De ez a menetteljesítmény nem rossz, hiszen a Toyota dízelmotorjai inkább hosszú élettartamukról, mint hihetetlen gyorsaságukról híresek.
Sajnos semmilyen magyarországi Fiat szerviz nem vállalta az automata váltóval való küzdelmet, mondván nem Magyarországon forgalmazott típus. Pedig a Puntóban is ugyan ez van a mai napig, sőt a Ford Fiesta 91-96 között szintén ezzel a váltóval futott CTX néven.
Tudom hogy jól körüljártuk már a nitrohigító témát, de úgy érzem vagyunk néhányan köztük én is aki arra kíváncsi, hogy mennyit öntsön a tankba belőle. Vagy ez kismértékben gyógyszer, nagymértékben orvosság? Légyszíves adj valami hozzávetőleges keverési arányt amivel biztosan csak a kívánt pozitív hatást érjük el.
Suzuki Swift 1.0 GL-el járok. Korábban is ilyennel jártam. Az 4 éves volt, amikor kicseréltem. Sajnos úgy tűnik nem volt jó csere, mert a korábbi Zsuzsi névre hallgató darab 5,1 - 5,6 l/100km-es fogyasztást produkált, és igen finom fékszerkezettel rendelkezett. A mostanival nem sikerült 6 liter alá vinni a fogyasztást, pedig ugyanazon az útvonalon járok nap mint nap.
Tisztelt Autódoktor! Ford Focus 1,8 Tdi kombi gépkocsim van, 1999 tavaszi. Arra gyanakszom, hogy a futómű segédkiegyenlítője gyári konstrukció hibás. Már a garancia végén elkezdett zörögni, és 45 ezer km-nél kértem a cserét (márkaszervizben). A gyár időközben módosította ezt az alkatrészt és a megerősített változatott szerelték be (ára ugyanannyi, mint az eredeti változaté). Most 60 ezer km-nél újra hallom az ismert kopogást.
A kiegyensúlyozó tengely még a megszorulása előtt is tudja a leírt tüneteket produkálni. A komolyabbik baj azonban az, hogy a főtengely csapágyaival azonos olajozási körben kapja a kenést, és a tönkremenetele miatt a főtengely csapágyainak, a hajtókarok csapágyainak és a turbó feltöltőnek is kevesebb olaj jut üzem közben. Ez pedig az álmoskönyv szerint nem a hosszú motor élettartam tipikus jele!
Mivelhogy az autóm garanciális, ezért minden hibával amit le fogok írni, voltam már szervizben, de egyiket sem sikerült megcsinálniuk. Egészen pontosan 2 márkaszervizben is jártam már, úgyhogy benned van minden reményem, talán ha segítesz ötletekkel, akkor úgy tudok odamenni a szervizbe, hogy megmondom nekik, mit csináljanak az autóval.
Általában a nem megfelelő üzemanyag adagolás miatt a katalizátor dugul el. És emiatt egyszerűen szétég a motor belülről, aztán beáll, vagy kikönyököl valamelyik hajtókar. Ha a motort emberesen megfőzik, a dugattyú szoknyája megroppan és akár kisebb átmérőjű is lehet, mint a felső hornyolt része. Ez kemény kopogást eredményez!
Megfigyelésem szerint 3.-ban 60 fölött, 4.-ben 80 fölött, 5.-ben 90 fölött nem rángat. Kénytelen vagyok 100-zal járni, de sokszor muszáj konvojban közlekedni alacsonyabb állandó sebességgel, na meg rendőrök is vannak, és olyankor együtt kell élni ezzel a rángatással, ami határozottan kényelmetlenné, kellemetlenné teszi az autózást.
A kereskedő tényleg jó barátom, tehát átverés kizárva. Kérdésem ennek ellenére, hogy mire kell odafigyelni ennél a típusnál, mind a vásárlásnál, mind a használat, üzemeltetés során? És mi a te véleményed erről az autóról? Ha gyalázni való, azt is írd le, kérlek!
És akkor jött a csoda: csöng a telefon, a vonal végén a Peugeot Gablini munkafelvevője, és közli, hogy utánajárt a dolognak (!) és megvan az info, mit kell cserélni. Ma voltam ott, és egy órai várakozás után egy új alsó lambda-szondával, egy új szabályzó relével, és új gyújtássorral felvértezve adták át az autót és TÖKÉLETES! (bár ez egy új autótól azért nem irreális elvárás).
Az autó egy Renault 9 GTD 1.6-os, 1988-as. Az adagolója betegeskedett, olyannyira, hogy két javítás után ki is kellett cserélni az egészet. Az új adagolóval semmi gond menet közben, de rettentő nehezen indul. Vagy 15-20 másodperces indítózás után kezd el köhögni, füstölni, és ha nem nyomom le a gázpedált, egyenetlenül megy és le is áll azonnal. Benyomott gázpedálnál aztán felpörög és onnantól semmi gond vele. Mielőtt az adagolót javították, majd cserélték, mindig pöccre indult, gázadás nélkül.
Egy éve van nálam eddig különösebb baj nem volt vele, de már az első időszak óta úgy tűnik nekem, hogy az autó eleje nagyon alacsonyan van, még a hasonló korú társaihoz képest is. Szinte nincs olyan járdaszegély, amelyhez szemből a kerékkel hozzá lehetne állni. Ki van fáradva valamilyen rugó, vagy a teleszkóp? Hogyan lehet erről meggyőződni?
Szinte az első napoktól kezdve néha a sebességváltó kart nem tudom üres állásból (3. és 4. fokozat közötti alappozícióból) balra tolni, hogy az 1. vagy 2. fokozatot kapcsolja. A hibára a Ford Petrányi Üllői úti szervizese annyit mondott hogy okát csak akkor tudják megállapítani, ha rendszeressé válik. Na most ezt azért nem kellene megvárni egy új, 4 milliós autónál.
Suzuki Swift 1.0, 1996-os, 27 ezer km-mel. A probléma az, hogy olykor véletlenszerűen nem indul be a motor. Hidegen is, melegen is előfordul. De ha kicsit dudálunk, az esetek nagy részében indul. Idáig szakember előtt nem sikerült a hibát produkálni. A villamossági szaki szerint a riasztó nem okozhatja. Neki persze szintén nem csinálta. Mit tegyek?
Sajnos ezek a computerek nem ritkán küzdenek saját belső hibával is. Ez a jelenség még a kisebb gond, mert a lámpa meggyulladása miatti stresszen kívül más baj nem éri a vezetőt. A másik jellemző hiba, mikor a vezérlő computer miatt rángat a kocsi és erőtlen, melegen leáll, mert sokat kap. Na akkor lehet a zsebbe nyúlni.
A betegünk egy 145-ös 1.6 TS Alfa. Évjárata 2000. Kb. 3 hete sikeresen átesett egy lambda szonda cserén. Azóta egy kicsit sokat eszik. Amit mértem: vegyes használatban 10 liter, országút 8,6 liter. Én tankolom, nem a kutas, és teljesen tele.
Ha a leírt futásteljesítmény valós, akkor elég a szelephézagok utánállítása, de azért nem árt, ha a vezérműtengely kopottságát is ellenőrzöd. Nagy valószínűség szerint nem lesz kivetni való benne, mert a Suzuki nem egy vezérmű tengely kajálós konstrukció.
A tinédzser korú Ascona 1,6 SR emissziós értékeit már régóta nem tudják a szerelők beállítani, a porlasztó (Varajet II) hibájára hivatkoznak. Az alapjárat is egyenetlen, de főleg 80 és 110 között rángat.
A Punto GT-m kipufogója kormos. Ugyanakkor arra is felfigyeltem, hogy esős időben (ha víz éri a motortér egy részét) akkor teljesen egyenetlenül kezd járni az autó, iszonyatos hangja lesz és rángat - mintha 1-2 henger kihagyna.
Szakszervizben megállapították, hogy az 1993-as 1.6-os Astra Caravan gépkocsim üzemanyag tartályán hajszálrepedés keletkezett és ezért láthatóan (és orral is érezhetően) szivárog, csepeg. A gyári üzemanyagtartály 70.000,- Ft-os árát sokallom. Kérdésem: Van e valamilyen módszer, amellyel biztonságosan és remélhetőleg tartósan javítható a tartály?
Másfél éves, 37 ezer km-t futott 1.6-os benzines Fiat Brava-mban szakszervizben a lambda szonda hibáját diagnosztizálták. Sajnos a diagnózishoz nem fér kétség, a korábbi válaszaidat szorgalmasan olvasva a tünetek alapján én is rájöttem a hibára (kiiktatásos figura pozitív eredményt adott). Kérdésem az, hogy meddig odázható el a csere, szenved-e az autó vmilyen maradandó károsodást, ha így közlekedem vele?
Az 1.6-os Ford Escort modelleket 82' környékén egy igen furcsa, de meglepően jó csúszó csappantyús karburátorral szerelték. Ennek önálló szivatórendszere van, mely a kopástól és membránjának a kopásból eredő elégtelen vákuumterhelése miatt "agyon szívatja" a hideg motort azáltal, hogy nem tud elegendő pótgázt adni. Ennek jellemző tünete, hogy nem pörög fel a motor hidegen a gázpedál lenyomása nélkül és "röfög", egyenetlenül jár.
Kb. egy hónapja vásároltam egy 11 éves Opel Corsa A-t, amivel a világon semmi gondom nincs csak az, hogy reggel, vagy hosszabb állás után elinduláskor, mind a négy kerék felöl, de főleg a hátsóktól kopogást hallok, ami 1-2 km megtétele után megszűnik. Sajnos eddig nem találtam a hiba okát. Továbbá 100-110 km/h sebességnél "szitál" a kocsi eleje, rázkódik a kormány.